Cronicile Festivalului Shakespeare- Anatomia crimei si a tradarii
S-a scris mult si cu substanta despre rolul tacerilor in teatru. Indiferent ca ele vin dinspre scena sau dinspre spectatori. Taceri active, cum inspirat le numea inca din 1937 Camil Petrescu sau semne zero, cum le-a spus ceva mai tarziu semiotica salvata azi de la uitarea definitiva de pragmatica. continuă pe Adevărul
• Cronicile Festivalului Shakespeare- De la energie la poezie
In primele cateva bune zeci de minute, de fapt aproape pe toata durata primei parti a spectacolului cu piesa Romeo si Julieta, prezentat in cadrul Festivalului International Shakespeare de Teatrul Beer-Sheva din Israel, conflictul dintre familiile Capulet si Montague e unul istoric. Un conflict inghetat, cum se spune.
• Cronicile Festivalului Shakespeare- Conspiratori si oameni onorabili
Exegeza literara a pieselor lui William Shakespeare a zabovit indelung asupra discursului rostit de Brutus la capataiul lui Julius Caesar. Un discurs adesea analizat si de manualele de retorica. Mai toate spectacolele pe care le-am vazut cu celebra piesa shakespeariana au insistat, la randul lor, si nu fara temei, asupra discursului cu pricina.