13:45

Comisia Europeana critica dur OUG 114: Climat de instabilitate pentru mediul de afaceri/ Investitii n energie si telecomunicatii - afectate/ Securitatea energetica - n pericol/Reforma achizitiilor publice - anulata

Mediul de afaceri este afectat de instabilitatea legislativa persistenta din Romania, arata Comisia Europeana in raportul de tara facut public miercuri. Comisia Europeana face referire la OUG 114/2018 de mai multe ori in acest raport, folosind termeni duri. Atrage atentia asupra faptului ca ar putea fi afectate investitiile private in domeniile energiei si comunicatiilor, precum si capacitatea sectorului financiar de finantare a economiei. De asemenea, critica faptul ca initiativele legislative importante sunt anuntate cu putin timp inainte de adoptare, fara evaluari ale impactului. continuă pe Hotnews

Comisia Europeana, critica modificarile facute prin OUG 114: Sistemul bancar din Romania va fi extrem de afectat de taxa pe lacomie

Comisia Europeana a emis un raport de tara referitor la Romania in care critica modificarile legislative facute de Guvern prin ordonanta lacomiei. Raportul subliniaza ca sistemul bancar din Romania va.

Comisia Europeana critica Romania: Recentele initiative legislative risca sa ameninte functionarea normala a sectorului financiar

Romania se confrunta cu riscuri crescute sub forma deteriorarii deficitului de cont curent si accelerarea costurilor cu forta de munca iar deciziile guvernamentale recente au sporit riscurile in sectorul.

Comisia Europeana, n raportul de tara, despre justitie: Regres semnificativ n lupta anti-coruptie/DNA si Curtea Suprema, tinte ale presiunilor politice/ Independenta judecatorilor si a procurorilor a fost afectata

Comisia Europeana critica foarte dur modificarile aduse legilor justitiei, considerand ca au subminat independenta judecatorilor si a procurorilor. Criticile apar in ultimul raport de tara. Potrivit Comisiei, progresele inregistrate in lupta impotriva coruptiei au suferit regrese semnificative, iar independenta judecatorilor si a procurorilor a fost afectata de modificarile recente aduse legilor justitiei. DNA a fost o tinta predilecta a presiunilor, inclusiv a criticilor dure in spatiul public si in mass-media formulate de politicienii de rang inalt, se mai arata in raport. Aceste presiuni s-au extins si asupra inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Comisia Europeana, n raportul de tara: Regres semnificativ n lupta anti-coruptie/DNA si Curtea Suprema, tinte ale presiunilor politice/ Independenta judecatorilor si a procurorilor a fost afectata

Comisia Europeana critica foarte dur modificarile aduse legilor justitiei, considerand ca au subminat independenta judecatorilor si a procurorilor. Criticile apar in ultimul raport de tara. DNA a fost o tinta predilecta a presiunilor, inclusiv a criticilor dure in spatiul public si in mass-media formulate de politicienii de rang inalt, se mai arata in raport. Aceste presiuni s-au extins si asupra inaltei Curti de Casatie si Justitie.

TANCZOS BARNA (UDMR): Mi-e teama ca OUG 114 va fi in vigoare mult si bine

Senatorul UDMR, Tanczos Barna, si-a exprimat astazi dezacordul fata de amanarea dezbaterilor aplicate in Comisia de buget pe OUG 114/2018, subliniind ca actul normativ putea fi corectat.

Raportul de tara al CE: Comisia Europeana vorbeste despre 'iesirea probabila de pe piata' a unor fonduri de pensii din Pilonul II din cauza OUG 114

Comisia Europeana avertizeaza in raportul de tara ca modificarile aduse n. a de OUG 114/2018) fac ca mediul de lucru pentru administratorii fondurilor de pensii sa fie foarte imprevizibil, le afecteaza rezultatele financiare si sporesc probabilitatea de iesire a acestora de pe piata. Iesirea probabila de pe piata a unor fonduri de pensii din cauza masurilor recent adoptate ar putea priva economia romaneasca de o potentiala sursa de finantare pentru investitii, limitand astfel dezvoltarea in continuare a pietei de capital, care, in prezent, este mai curand mica si nedezvoltata, atentioneaza Executivul European.

Comisia Europeana: Succesul licitatiei si introducerea retelelor 5G n Romnia ar putea fi puse n pericol de masurile OUG 114

Masurile fiscale adoptate de Guvern in decembrie 2018 ar putea pune in pericol succesul licitatiei si ar putea afecta introducerea retelelor 5G, iar preturile excesive ale licentelor 5G ar putea avea un impact negativ asupra preturilor foarte competitive ale serviciilor de telecomunicatii, avertizeaza Comisia Europeana in raportul de tara publicat miercuri. in ciuda vitezelor mari la internet, Romania a ramas in urma in ceea ce priveste acoperirea de banda larga in zonele rurale, mai atentioneaza Executivul European.

Legea de aprobare a OUG 114 - avizata favorabil de senatorii din comisia economica

Proiectul de lege pentru aprobarea controversatei OUG 114/2018 a fost avizat favorabil de Comisia economica a Senatului. in Comisia de buget, care este sesizata pentru raport, a fost amanata dezbaterea, la propunerea ministrului de Finante, Eugen Teodorovici.

Comisia de Buget-Finante-Banci a amnat ntocmirea Raportului privind OUG 114/2018. La 1 martie se mplineste termenul de adoptare tacita de catre Senat

Senatorii din Comisia de Buget-Finante-Banci au votat marti amanarea luarii unei decizii privind Raportul care trebuie intocmit pe marginea OUG 114/2018, la solicitarea ministrului Eugen Teodorovici, care a spus ca Guvernul va discuta in perioada imediat urmatoare propunerile mediului de afaceri. Reprezentantii Opozitiei au atras atentia asupra intentiilor ascunse ale PSD - adoptarea tacita in Senat la 1 martie. Senatorul PNL Florin Citu a solicitate Comisiei de Strategie si Prognoza analiza de impact a OUG 114.

Kelemen Hunor, despre OUG 114: Teodorovici e simpatic, dar greseste. Limita intre curaj si nebunie e subtire

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor,da de pamand cu ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici. Liderul Uniunii critica OUG 114 Taxa pe lacomie) si il acuza pe ministrul discoteca ca greseste,.

actualitate, 13:45