Din culisele cinematografiei. Cum a ajuns Draga Olteanu-Matei sa fie victima nationalizarii din 1948
Indragita actrita a debutat in calitate de scenarista cu ocazia filmului Patima, ecranizare a nuvelei Hienade Petru Vintila, o drama sociala plasata in mediul burghez al orasului Lugoj din anii de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Pelicula care a castigat trofeul Portocala de Argint la Antalya a consemnat si debutul ca regizor al operatorului GinelCornea. continuă pe Adevărul
• Din culisele cinematografiei.Cum a denuntat Mircea Daneliuc nepotismele din cinematografia socialista: Coruptie, impostura, sarlatanism si afacerism
Un memoriu adresat de un grup de regizori lui Ilie Radulescu, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Roman, pe care Securitatea i l-a atribuit imediat lui Mircea Daneliuc care nu l-a negat niciodata, de altfel), infiera impostura, sarlatanismul, afacerismul, coruptia, si spiritul de capatuiala ce domina productia de filme din Republica Socialista Romania.
• Din culisele cinematografiei.Adevarata poveste a lui Cristian Vasile, trubadurul transformat de Sergiu Nicolaescu in jucator profesionist de ruleta ruseasca
Viata celebrului cantaret al Bucurestiului interbelic, transformat de Mircea Cartarescu in erou literar si de Sergiu Nicolaescu in partener al comisarului Moldovan, este departe de legenda tesuta in jurul numelui sau si al tangoului Zaraza, o adaptare pe versuri de Ion Pribeagu a cantecului sudamerican de Benjamin Tagle Lara si interpretat de Ignacio Corsini.