Libnet.ro
UNICEF

01:05

LIMBAJUL CORPORATIST: analiza lexicologica si socioculturala

Editura Universităţii Bucureşti Editura Universităţii Bucureşti,
LIMBAJUL CORPORATIST: analiza lexicologica si socioculturala

Redimensionarea structurala a societatii romanesti postdecembriste si, in mod particular, aparitia si intarirea mediului de afaceri in Romania au determinat aparitia, impunerea si diversificarea unui nou limbaj socioprofesional, respectiv limbajul corporatist. Importat din societatile dezvoltate economic, acest limbaj a castigat, treptat, teren si la noi, dominat de influenta lingvistica in special la nivel lexico-semantic, frazeologic si sintactic) anglo-americana, reprezentand, in relatie cu alte limbi si societati, un exemplu categoric de globalizare. Prezenta lucrare isi propune sa defineasca si sa analizeze in detaliu acest limbaj sectorial romanesc de data recenta, parte componenta a unui proces socioeconomic si cultural care functioneaza la nivel international, similar, asadar, corespondentelor lui din celelalte limbi si societati ale lumii moderne. Motivarea investigatiei acestui limbaj este atat teoretica, cat si practica aplicativa). Sub aspect teoretic, studierea limbajului corporatist este importanta pentru relevarea unor aspecte particulare ale starii, compartimentarii si dinamicii lexicului actual si care vizeaza, in primul rand, tendinta de incadrare a limbii romane in contextul mai larg al globalizarii inclusiv) lingvistice, simtite ca o realitate evidenta a lumii de astazi. Valoarea aplicativa a unui asemenea studiu se regaseste in alcatuirea corpusului lexical si frazeologic excerptat, cu precadere, din activitatea interna a unor corporatii, la care se adauga lucrari de specialitate, documente online, dictionare etc. continuă pe Editura Universităţii Bucureşti

actualitate, 01:05

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2207 seconds )