Prima fotografie facuta vreodata unei gauri negre va fi data publicitatii in curand

Adevărul Adevărul,

Prima fotografie facuta vreodata unei gauri negre va fi prezentata in curand de oamenii de stiinta de la Event Horizon Telescope Collaboration care vor publica un rezultat revolutionar al proiectului la 10 aprilie, potrivit unui consultant media, scrie CNN. Evenimentul va cuprinde conferinte de presa simultane in mai multe orase din lume si transmisiuni live in diferite limbi. continuă pe Adevărul

Moment istoric pentru astrofizica - Va fi publicata prima fotografie cu o gaura neagra

Gaurile negre sunt uriase, puternice, indepartate si misterioase. Gaura neagra este un mediu extrem, un obiect cosmic atat de dens, incat lumina nu poate scapa de campul sau gravitational. Miercuri este de asteptat sa fie publicata prima fotografie a unei gauri negre de catre cercetatorii din reteaua Event Horizon Telescope. Momentul este unul de referinta, fiindca am putea vedea unul dintre cele mai enigmatice obiecte din univers. Astronomii au facut teorii, calcule, simulari despre gauri negre, iar acum suntem aproape de a vedea o fotografie cu orizontul evenimentului, camp gravitational atat de puternic, incat orice obiect patrunde in perimetrul sau, dispare in gaura neagra.

Primele fotografii ale unei GAURI NEGRE vor fi prezentate, in premiera, miercuri. Astrologul Adrian Sonka: Vom vedea nu cat de mare e gaura neagra, ci cat de mare e zona de unde lumina nu mai vine

EXCLUSIV ONLINE // Oamenii de stiinta vor prezenta, miercuri, primele imagini ale unei gauri negre, in cadrul unui proiect desfasurat pe parcursul mai multor ani. Mai precis, echipa de cercetatori a proiectulu.

ştiri de la Adevărul