Libnet.ro
UNICEF

19:00

Reporter Evoluat

Libnet Ro
Timis - in topul celor mai performante judete din tara

Timis - in topul celor mai performante judete din tara

Interviu cu Alin Nica, presedintele CJ Timis) Reporter: Cum a evoluat anul trecut activitatea institutiei, tinand cont de contexul macro-economic si de situatia geo-politica din 2023?.

SUPLIMENT GAMBLING Piata de gambling - evaluata la peste un milliard de euro, in crestere cu 50% in ultimii doi ani

Interviu cu Gheorghe Gabriel Gheorghe, presedintele ONJN) Reporter: Cum a evoluat piata jocurilor de noroc in ultimul an? Gheorghe Gabriel Gheorghe: Industria jocurilor de noroc s-a dezvoltat semnificativ, si nu ma refer aici doar la ultimul an, segmentul online fiind pe un trend constant ascendent. Aici a contat, bineinteles, foarte mult si accesul la internet si la device-uri mobile, ce au permis, practic, jucatorilor sa beneficieze oriunde si oricand de activitati de divertisment de o varietate tot mai larga.

SUPLIMENT TABAC Vrem sa oferim consumatorilor produse din ce in ce mai performante si sa cream un viitor fara fum

Interviu cu Mircea Scaunasu, directorul general al Philip Morris Romania) Reporter: 2023 este un an aniversar pentru Philip Morris Romania, care marcheaza 30 de ani de activitate. Cum a evoluat business-ul si industria in care activati? Mircea Scaunasu: 2023, anul in care aniversam 30 de ani de prezenta in Romania, este unul cu adevarat special pentru noi. De-a lungul celor 30 de ani, am facut investitii semnificative in dezvoltarea noii categorii de produse care incalzesc tutunul fara sa il arda. in 2017, am inceput sa modernizam fabrica noastra din Otopeni. Investitia de 600 de milioane de dolari a transformat-o dintr-o unitate producatoare de tigarete intr-o fabrica moderna pentru produse fara fum. Am dezvoltat capacitatile de productie a consumabilelor pentru piata interna si externa, am investit in formarea angajatilor si in implementarea unor solutii care vizeaza sustenabilitatea.

ZIUA FRANTEI Operam pe un fond de stagnare a constructiilor, sub impactul inflatiei ridicate din 2022

Interviu cu Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin Romania) * Pe termen lung, piata locala de DIY are un potential fantastic de crestere * incepand cu anul 2022, ne-am propus sa scadem amprenta noastra de carbon cu 5% in fiecare an Reporter: Cum a evoluat piata materialelor de constructii si de bricolaj din Romania in ultimul an si ce perspective are aceasta?.

SUPLIMENT BURSA ICT Industria noastra este intaiul beneficiar al lucratului de acasa

Reporter: Lumea a traversat o perioada agitata in ultimii trei ani; cum arata in acest moment piata de IT and C? Edward Alexandru Cretescu: Piata IT and C isi continua dezvoltarea in mod accelerat, desi la inceputul anului exista foarte multa incertitudine in ce directie se va indrepta industria, in special in Romania, care se afla la granita cu un razboi devastator. Incertitudinea exista in continuare, si va exista o buna bucata de timp dupa finalizarea ostilitatilor, si cred ca este ceva cu care companiile s-au obisnuit sau au fost obligate sa se obisnuiasca. Sunt o multitudine de provocari in continuare, dar Romania, avand avantajul unei industrii de IT and C solide, a reusit sa continue cu tehnologia ca motor al economiei. Companiile sunt astazi cu un ochi la business si cu un ochi la ultimele evenimente globale, Romania acum este afectata din ce in ce mai mult de schimbarile majore externe in industria noastra. E si bine, e si rau, dar privim inainte. Reporter: Cum a evoluat sectorul dupa revenirea la normalitate, odata cu eliminarea restrictiilor dictate de pandemie? Edward Alexandru Cretescu: Digitalizarea proceselor companiilor din zona IT and C continua intr-un ritm bun. intoarcerea la birou in companiile de IT and C este un subiect pe agenda de zi cu zi, industria noastra fiind intaiul beneficiar al lucratului de acasa. Firmele incearca pe cat posibil sa-si eficientizeze sarcinile zilnice, inclusiv cu lucratul de acasa sau intoarcerea la birou, si momentan se incearca un mers pe sarma, o echilibristica, care sa impace si nevoia de colaborare dar si nevoile angajatilor. Iar aceasta eficientizare din sectorul privat se rasfrange, mai devreme sau mai tarziu, si asupra sectorului public, si asta nu poate decat sa ne bucure, avand in vedere ca aceasta zona este cea prioritara pentru noi. Cu toate ca multi angajati s-au intors la birou, ideile de flexibilizare au ramas importante pentru companii si chiar pentru institutii, deoarece ambele tipuri de entitati inteleg ce avantaje pot aduce acestea, indiferent ca vorbim despre optimizarea unor procese sau despre un nivel de bunastare mintala sporit al angajatilor. Si primariile au inceput sa lucreze de acasa, pentru ca, gratie digitalizarii nu mai mergem la etajul 2 sa depunem dosarul cu sina. Reporter: Cum au fost afectate proiectele pe care le derulati de aceasta tornada de evenimente? Edward Alexandru Cretescu: in mare, pandemia globala si razboiul din Ucraina au reprezentat si pentru noi, la fel ca pentru majoritatea companiilor din intreaga lume, momente de incertitudine in privinta prezentului si a viitorului. in special cand noi lucram zi de zi cu administratia publica, fie ca ea este locala sau nationala. Totusi, avand in vedere specificul companiei noastre, am preferat sa transformam aceste amenintari in oportunitati de dezvoltare a business-ului. Digitalizarea si munca de la distanta sunt doua concepte care se potrivesc foarte bine, astfel ca solutiile pe care le propunem noi pot fi foarte usor implementate intr-un mediu de lucru care sa sprijine angajatii ce doresc sa lucreze si din afara biroului. incercam sa aducem lumea digitala si in administratia publica, si cel putin in acest moment, suntem pe drumul cel bun, cu cele 1100 de institutii publice aflate in porto- foliul nostru. Reporter: Care sunt oportunitatile ivite in aceasta perioada? Edward Alexandru Cretescu: Din ce in ce mai multi decidentii publici si politici, pentru ca lucram in mare parte cu administratia locala si nationala) inteleg ca digitalizarea este drumul pe care trebuie sa mearga daca vor sa tina pasul cu evolutia lumii in care traiesc. Mai mult, digitalizarea nu mai este de mult timp un moft, ci devine o necesitate - oamenii de rand vor sa aiba acces facil la serviciile pe care le poate oferi aparatul de stat, fie la nivel local sau la national. Cetatenii nu vor sa mai piarda timp plimband acte dintr-o parte in alta, iar posibilitatea de a rezolva cat mai multe situatii din confortul propriei case, cu ajutorul laptopului sau telefonului, este un adevarat beneficiu. Avem legile care elimina dosarele cu sina, dar pana la practica zilnica de a elimina acest element birocratic, noi incercam sa facem acea posibi- litate reala si sa eliminam in mod concret necesitatea birocratiei excesive dintr-o institutie publica. Reporter: Cum s-a modificat raportul cerereoferta? Edward Alexandru Cretescu: Cererea pentru serviciile pe care le oferim este in usoara crestere, ne asteptam sa atingem borna de 35% din toate UAT-urile din Romania, pe masura ce tot mai multe institutii publice afla despre avantajele digitalizarii cu Regista si aleg sa colaboreze cu noi. Ceea ce, bineinteles, ne bucura foarte mult. Si speram sa fie cat mai multe. Solutia propusa de noi, dezvoltata pe tehnologia Microsoft Azure, este una dintre cele mai sigure din piata. Si pe masura ce organizatiile devin din ce in ce mai constiente de problemele securitatii datelor si ale amenintarilor cibernetice, se indreapta catre solutii sigure, de calitate, care sa protejeze datele cetatenilor. in paralel, oferta noastra este din ce in ce mai variata - am ajuns deja la zece module pe care le oferim institutiilor in functie de nevoile acestora, cel mai nou intrat in portofoliu fiind cel de Urbanism. Pregatim si alte lansari care sa sporeasca eficienta in zona interactiunilor cetatenilor cu aparatul de stat. intre timp, cele mai frecvent utilizate module sunt cele pentru depunerea documentelor si inregistrarea sesizarilor. Reporter: Care ar fi deciziile pe care autoritatile ar trebui sa le ia de urgenta pentru dezvoltarea digitala? Edward Alexandru Cretescu: Din punctul nostru de vedere, cel mai important pas pe care trebuie sa il faca autoritatile din Romania este sa puna la punct Cloud-ul guvernamental. Vorbim despre un proiect amplu, a carui finantare se ridica la nu mai putin de 500 de milioane de euro, bani din PNRR, care poate deveni un sprijin important in cursa pentru digitalizare a Romaniei. Si nu doar aici. Cloud-ul guvernamental este un pilon principal, bineinteles, dar mai sunt si fondurile europene acordate pentru comune, orase si alte institutii publice care vor fi folosite pentru digitalizare. Este o sansa enorma pentru toate tipurile de institutii sa beneficieze de o transformare tehnologica, inclusiv pe partea de echipamente fizice hardware), dar in special pe software-ul utilizat. Si speram aici ca Regista va fi una din cele mai cerute platforme pentru digitalizare. Reporter: Ofera tara noastra un cadru legislativ optim pentru dezvoltare? Edward Alexandru Cretescu: Din fericire, observam unitate si coerenta in zona legilor din Romania privind digitalizarea. Colegii de la ANIS si de la Confederatia Patronala Concordia au fost si sunt in continuare in dialog cu legiuitorii, iar aceasta colaborare este deosebit de benefica. Datorita acestei punti intre parlamentari si oamenii care au activitate zilnica in sectorul IT, cei din urma au putut contribui direct la conturarea unor legi importante, precum Legea Semnaturii Electronice, sau Legea Interoperabilitatii. Ne asteptam ca aceasta colaborare sa continue si in viitor, deoarece avantajele digitalizarii au devenit din ce in ce mai clare si este clar ca acest progres trebuie sustinut la nivel legislativ. Eforturi enorme au fost depuse, si din fericire, se vad si rezultatele. Totdeauna este loc de mai bine, dar cred ca e o idee buna sa apreciem si ce avem deja facut. Reporter: Care sunt perspectivele de dezvoltare a domeniului? Edward Alexandru Cretescu: Asa cum spuneam anterior, Cloud-ul guvernamental este un instrument anticipat, deoarece va fi un factor hotarator in procesul de digitalizare a aparatului de stat din Romania. Nu doar la nivel national; ne asteptam mai mult sa existe un impact care se va rasfrange la nivel local, la firul ierbii, cum se mai spune, care formeaza volumul birocratiei din Romania. 85 de entitati precum ministere, autoritati publice, agentii guvernamentale si alte institutii de stat din tara vor fi prezente in acest Cloud, iar asta are potentialul de a simplifica extrem de mult relatia cetatenilor cu aceste institutii. Ne asteptam, astfel, sa vedem progrese importante facute de Romania in zona digitala. Reporter: Cum a evoluat piata muncii in domeniul dumneavoastra de activitate? Edward Alexandru Cretescu: Industria de IT este pana la urma beneficiarul principal al telemuncii, iar noi, la nivel de companie, ne aliniem la tendintele industriei. Vedem o usoara schimbare spre munca inapoi in birou, dar asta este un trend de echilibrare intre telemunca si munca de la birou, si nu ne vom intoarce niciodata la cum era inainte de 2020. Sistemul hibrid de lucru, si cu telemunca, si cu birou, este cel care va ramane, si pe care noi il utilizam deja. Reporter: Care este strategia organizatiei pe care o reprezentati pe termen mediu si lung? Edward Alexandru Cretescu: Suntem in continuare concentrati pe dezvoltarea pachetului de solutii, mai exact de modulele existente in platforma, astfel incat sa acoperim o gama cat mai larga de nevoi ale institutiilor publice pe care le deservim, fie ca este vorba despre primarii sau, mai nou, scoli si spitale. Romania va ramane nucleul business-ului Regista si in urmatorii ani, insa vizam si o extindere peste hotare, cel putin in regiune. Astfel, dorim ca pe termen mediu sa intram si in Republica Moldova, Polonia si Ucraina. Ne dorim sa deservim in mod principal administratia publica, dar vom intra in viitorul apropiat si in sectorul privat. Reporter: Ce decizii majore ati luat in ultimele 12 luni? Edward Alexandru Cretescu: in ultimul an, Regista a iesit pe piata cu un modul de cadastru digital, un modul de Urbanism, cu care noi venim in intampinarea nevoii de digitalizare a documentelor cadastrale. Este un pas important pentru noi, deoarece Urbanismul necesita expertiza specifica, iar colaborarea noastra cu compania Ramboll a dus la constructia acestui modul. Avand decizia de a lansa un modul major, ne concentram acum sa livram acest modul, impreuna cu modificarile constante aduse aplicatiei, catre cat mai multe institutii publice. Urmeaza noi lansari majore si anul acesta, pentru a completa suita de solutii oferita de catre noi. Reporter: Una dintre marile provocari ale momentului este Inteligenta Artificiala. Cum vedeti avantajele si dezavantajele dezvoltarii acestui tip de tehnologie pentru sector, dar si pentru economie in general? Edward Alexandru Cretescu: Noi suntem de parere ca inteligenta artificiala poate fi benefica in sectorul IT, dar si pentru restul economiei. Sunt multe zone care pot fi eficientizate cu ajutorul unor astfel de unelte. Important este insa sa nu acordam mai mult credit decat ar fi cazul inteligentei artificiale. Nu avem inca un General Purpose AI, care sa fie intr-adevar cum vedem in filme, un robot care gandeste singur. La urma urmei, vorbim despre o unealta care poate oferi rezultate proportionale cu pregatirea celui care alege sa se bazeze pe o astfel de solutie. Reporter: Unde se afla Romania pe harta europeana a digitalizarii si a tehnologiei? Edward Alexandru Cretescu: Pe ultimul loc. Si asta este realitatea neplacuta. Romania este la coada clasamentului in privinta digitalizarii in Uniunea Europeana. Indexul DESI indicele economiei si societatii digitale) al Uniunii Europene ne arata cu degetul. Exista un decalaj vizibil intre Romania si alte state, si desi noi facem progrese, si celelalte state membre fac la randul lor progrese. Suntem pe ultimul loc si acolo vom fi pentru o perioada, spre nemultumirea noastra. insa, cel putin noi, cei din echipa Regista, dorim sa vedem asta ca pe o oportunitate, in ideea in care exista mult spatiu pentru crestere. Unul din obiectivele Regista este imbunatatirea accesului la servicii publice digitalizate. Si cu 1100 de institutii publice, credem ca vom putea sa influentam pozitiv indicele DESI. Sper ca o facem deja. Si noi suntem pregatiti sa sprijinim orice institutie publica ce isi indreapta atentia catre solutiile pe care le propunem. Reporter: Va multumim!.

SUPLIMENT RETAIL 2022 - un an de consolidare pentru sectorul comertului electronic din Romania

Interviu cu Cristian Pelivan, directorul executiv al ARMO) * 3 din 4 romani conectati la internet au comandat online in ultimul an Reporter: Cum a evoluat sectorul retailului online din tara noastra in ultimul an, in contextul crizelor suprapuse, al inflatiei si restrictiilor impuse de razboiul din Ucraina?.

SUPLIMENT RETAIL 56% din platile pe eMAG se fac cu cardul online

Interviu cu Irina Pencea, general manager eMAG Romania) Reporter: Cum a evoluat sectorul retailului online din tara noastra in ultimul an? Irina Pencea: in ciuda inflatiei mari si a incertitudinii generate de contextul geopolitic international, care au pus presiune asupra puterii de cumparare a oamenilor, comertul online si-a continuat tendinta de crestere si in ultimul an, chiar daca nu in ritmul accelerat inregistrat in perioada pandemiei.

SUPLIMENT RETAIL Romanilor le plac mall-urile la fel de mult ca inainte de pandemie

Interviu cu Sebastian Mahu, Head of Asset Management IULIUS) Reporter: Cum a evoluat sectorul centrelor comerciale din tara noastra in ultimul an?.

SUPLIMENT RETAIL Piata de Retail Media din Romania va creste cu 35%, in 2023, la circa 7,5 milioane euro

Interviu cu Dan Marc, fondatorul Footprints AI) Reporter: Cum a evoluat sectorul pe care activati, in contextul crizelor suprapuse, al inflatiei si restrictiilor impuse de razboiul din Ucraina?.

SUPLIMENT RETAIL 2022 - cel mai bun an din istoria Trend Furniture

Interviu cu Vlad Florea, directorul general al Trend Furniture) Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei in ultimul an?.

SUPLIMENT GAMBLING Peste 166 milioane lei - profitul Loteriei Romane in 2022

Interviu cu Ionut Valeriu Andrei, directorul general al Loteriei Romane) Reporter: Cum a evoluat activitatea Loteriei Romane in timpul pandemiei si cum ati iesit din criza sanitara?.

SUPLIMENT PRETUL SANATATII Este un moment critic pentru productia de medicamente generice

Interviu cu Simona Cocos, presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania - APMGR) * Situatia intra intr-un scenariu pesimist, cu mari riscuri de blocaje, suspendarea productiei unor categorii de medicamente, implicit medicamente insuficiente pentru pacienti * Producatorii nu pot opera intr-un mediu care combina inflatia excesiva a costurilor de productie cu politici de taxare si cu presiuni de scadere constanta a preturilor * Costurile de productie au crescut intre 15% si 300% * Finantarea realista a sanatatii ar fi prima si cea mai importanta politica pentru evitarea crizelor si blocajelor Reporter: Cum a evoluat piata medicamentelor generice anul trecut, fata de 2021, si care sunt estimarile pentru 2023? Simona Cocos: Datele companiilor de cercetare arata ca in perioada octombrie 2021- septembrie 2022, piata a crescut in volume si valoare pe toate segmentele - Rx, spitale, OTC si pe principalele arii terapeutice.

SUPLIMENT PRETUL SANATATII Romania are spa-uri ce pot concura cu usurinta cu oricare spa din Europa

Interviu cu Laura Patru, Director de Comunicare Bacolux) * Tot mai multi oameni inteleg importanta preventiei si aleg sa se mentina, sa se trateze sau doar sa se relaxeze cu resurse naturale * Avem resurse naturale valoroase si facem eforturi constante sa le folosim cat mai mult in beneficiul oaspetilor * Suntem convinsi ca piata de wellness are un viitor bun in Romania Reporter: Cum a evoluat piata locala de wellness in ultimii ani, in si dupa pandemie? Laura Patru: Piata de wellness a inregistrat o crestere constanta in ultimii ani, nu doar in Romania, ci la nivelul tarilor europene. Tot mai multi oameni inteleg importanta preventiei si aleg sa se mentina, sa se trateze sau doar sa se relaxeze cu resurse naturale.

SUPLIMENT PRETUL SANATATII Piata locala de wellness se dezvolta ritmic

Interviu cu Elena Violeta Nitescu, directorul general al SC Baile Govora SA) * in pandemie, pe timp de vara, au fost accesibile toate centrele spa de la Baile Govora * Pretul utilitatilor - o lovitura de berbec pentru toata lumea, care se difuzeaza in mod special pe serviciile spa Reporter: Cum a evoluat piata locala de wellness in ultimii ani, in si dupa pandemie? Elena Violeta Nitescu: Piata locala se dezvolta ritmic, tinand cont si de particularitatile judetului Valcea cu trei statiuni balneare, una dintre ele beneficiind la maxim de apele termale din zona statiunea Calimanesti-Caciulata). in pandemie, pe timp de vara, au fost accesibile toate centrele spa.

SUPLIMENT PRETUL SANATATII Ensana Sovata a devenit cel mai mare operator de spa medical din Europa

Interviu cu Andrei Rusu, directorul general al Ensana Hotels Sovata) * in urmatorii cinci ani ne vom mari capacitatea de cazare cu inca 130-150 de camere si vom creste capacitatea bazei de tratament de la Hotelul Sovata Reporter: Cum a evoluat piata locala de wellness in ultimii ani, in si dupa pandemie? Andrei Rusu: Segmentul, in general, s-a schimbat semnificativ in timpul pandemiei, deoarece cererea interna a fost singura sursa de rezervari. Asa ca a trebuit sa ne schimbam ofertele traditionale de 7-10 zile) cu sejururi mult mai scurte de maximum 5 zile), pastrand in acelasi timp concentrarea pe sanatate si servicii balneare de calitate, iar acest lucru a avut in final un succes deosebit. Ca raspuns la pandemie, am creat doua oferte complet noi, un Booster de Imunitate si un Program de Recuperare Respiratorie post Covid).

SUPLIMENT PRETUL SANATATII Serviciile de wellness au devenit o necesitate

Interviu cu Iuliana Tasie, directorul general al Ana Hotels Europa) * Pandemia a crescut nivelul de constientizare a nevoii de preventie, preocuparea pentru sanatate si starea de bine psihica * Generatiile mai tinere sunt foarte atente la nevoia de prevenire a bolilor, mai degraba decat sa astepte sa se imbolnaveasca si sa gaseasca un tratament * Starea de bine se invata si se exerseaza in permanenta Reporter: Cum a evoluat piata locala de wellness in ultimii ani, in si dupa pandemie? Iuliana Tasie: Serviciile de wellness au devenit o necesitate, nu mai reprezinta doar un trend in stilul de viata actual al oamenilor.

Daca cerintele de mediu nu sunt implementate corespunzator, urmarile pot fi foarte costisitoare pentru companii

Interviu cu Daniela Dobre, directorul executiv al Green Environment Support) Reporter: Conduceti o companie care furnizeaza servicii pentru conformarea agentilor economici la legislatia de mediu. Cum a evoluat interesul firmelor pentru protectia mediului de la momentul la care ati creat Green Environment Support pana in prezent? Daniela Dobre: in ultimii ani a crescut considerabil gradul de constientizare al companiilor romanesti in privinta obligatiilor pe care le au in ceea ce priveste legislatia specifica. Unele companii aleg sa externalizeze serviciile catre firme de consultanta, in timp ce in companiile mari exista o persoana desemnata intern sau un departament si un consultant extern. in cei peste 11 ani de activitate, am adunat peste 300 de clienti care au ales sa externalizeze catre noi obligatiile de raportare catre autoritati.

Pandemia a condus la cresterea pietei semineelor

Interviu cu Eugen Gaftoi, Business Owner Gaftos Seminee) Reporter: Avand in vedere contextul economic si social, in ce punct se afla industria sobelor si a semineelor? Cum a evoluat aceasta in timpul pandemiei si post criza sanitara? Eugen Gaftoi: Pandemia a facilitat cresterea pietei de seminee atat in Romania, cat si in Europa. Dupa cum stim, in timpul pandemiei, romanii au stat in case, fiind nevoiti sa si lucreze din confortul propriilor case. Astfel, au inceput sa acorde mai multa atentie spatiului in care isi defasurau activitatile de zi cu zi. Acest lucru a contribuit la cresterea cererii de seminee. Totodata, cresterea preturilor materiilor prime a determiat si majorarea preturilor produselor, care au crescut cu peste 20%.

Urmeaza o perioada efervescenta, cu multe proiecte de relocare si reamenajare a birourilor

Interviu cu Mihaela Topor, Senior Workplace Consultant - CBRE Romania) Reporter: Cum a evoluat cererea pentru reamenajarea birourilor odata cu reintoarcerea angajatilor la birou? Mihaela Topor: Reintoarcerea angajatilor la birou, fie complet, fie partial - in regim hibrid, a influentat cererea pentru reamenajarea birourilor, 2022 fiind un an cu o activitate intensa pe segmentul Office in ceea ce priveste cererea pentru relocari si amenajari de spatii de birouri.

SUPLIMENT HR Munca de la distanta este in topul preferintelor multor angajati

Inteviu cu Ana Visian, Marketing Manager BestJobs) * Digitalizarea si restrictiile impuse de pandemie au crescut dinamica pietei de recrutare * Oferta de beneficii extrasalariale a fost reconfigurata de pandemie * Preconizam o crestere a pietei de recrutare Reporter: Cum a evoluat piata de recrutare online in ultimii ani si ce preconizati pentru viitor?.

actualitate, 19:00

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,239 seconds )