SUPLIMENT RETAIL ANUL TRECUT PENNY a avut cel mai bun profit din istorie - 85 milioane lei
Interviu cu Raffaele Balestra, CFO PENNY) Reporter: Cum caracterizati retailul dupa perioada de pandemie? Raffaele Balestra: 2020 a fost un an care ne-a pus la incercare din toate punctele de vedere, dar in ciuda dificultatilor semnificative generate de pandemie, am reusit sa ne atingem obiectivele economice. Din perspectiva consumului, retailul a fost mai putin afectat anul trecut, dar asta nu inseamna ca am fost marii castigatori. Industria a fost in prima linie a cumparaturilor responsabile si sigure de care s-au ocupat zeci de mii de angajati. A fost nevoie de multa solidaritate, empatie si rabdare si nu pot decat sa le multumesc tuturor colegilor pentru ca nu s-au oprit si au mers mai departe. continuă pe Ziarul Bursa
• SUPLIMENT RETAIL Pandemia a adus, in volume, anul 2022 mai devreme
Interviu cu Robert Berza, Directorul general al Fashion Days si Vicepresedintele eMAG Fashion and Sport) Reporter: Care a fost influenta pandemiei asupra comertului? Cu ce provocari s-a confruntat retailul anul trecut? Robert Berza: Pandemia a accelerat digitalizarea tuturor companiilor, cu precadere a celor din sectorul retail. in ceea ce ne priveste, fara modestie, ne declaram castigatori. Sigur, ne-au ajutat anii de munca din trecut si faptul ca am devenit mult mai agili si mai flexibili ca echipa, reusind, astfel, sa crestem mult business-ul, insa pandemia a avut clar un efect puternic asupra e-commerce-ului si a adus, in volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul pana la numarul de clienti noi, de la recurenta cumparaturilor pana la deschiderea unor branduri de a creste accelerat colaborarea noastra, toate trendurile si-au marit cadenta in ultimul an. Reporter: Care a fost strategia dumneavoastra in 2020?.
• SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au in continuare cea mai mare pondere a vanzarilor, in JYSK
Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria) Reporter: Comertul offline s-a transformat, in mare parte, in comert online, in ultimul an, in contextul in care cererea s-a orientat mai mult catre mediul digital, miscare fortata de criza sanitara. Cum catalogati retailul, in general, dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Alex Bratu: Cred ca depinde foarte mult de tipul de retailer. in cazul nostru, cele doua luni de anul trecut in care am avut toate magazinele fizice inchise, 85 la acea vreme, au fost o perioada extrem de dificila, cu multe temeri si incertitudini fata de ce urma sa se intample. Dupa incheierea starii de urgenta si redeschiderea magazinelor, clientii nostri au revenit in magazine. Bineinteles, ne-am adaptat situatiei si am implementat in magazine toate masurile de siguranta si de distantare. Dupa redeschiderea magazinelor, vanzarile au mers foarte bine, atat cele online, cat si cele in magazinele fizice. Dovada sta faptul ca, anul trecut, am continuat sa ne extindem reteaua de magazine fizice si am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializeaza produse pentru casa, iar in perioada de pandemie casa a fost foarte importanta pentru fiecare dentre noi. Multi clienti si-au directionat bugetele catre imbunatatirea locuintei si acest lucru ne-a ajutat sa fim de partea castigatoare. Reporter: Care a fost strategia JYSK Romania pentru a trece mai usor prin criza si pentru a minimiza pierderile?.
• SUPLIMENT RETAIL Volumele de colete procesate in aprilie 2020 au fost la acelasi nivel cu cele de Black Friday
Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria. ro) * Anul acesta am dublat investitiile pentru piata din Romania, alocand 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Cum caracterizati evolutia acestui sector si care este acum valoarea pietei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei? Alexandr Jeleascov: Piata de curierat s-a dezvoltat foarte mult pe perioada pandemiei, pe fondul cresterii volumelor in mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar si a migrarilor afacerilor din offline in online, piata de eCommerce crescand anul trecut cu aproximativ 30%. in cazul Coletaria. ro, anul trecut, volumele de colete procesate in luna aprilie au fost la acelasi nivel cu volumele procesate de Black Friday. De asemenea, la jumatatea anului 2020 ne-am atins obiectivele previzionate pentru intreg anul.
• SUPLIMENT RETAIL in retail se va stabiliza un model hibrid, onlineoffline
Interviu cu Dragos Sirbu, CEO Flanco) Reporter: La un an de la pandemie, puteti sa conturati o imagine de ansamblu a retailului romanesc? Dragos Sirbu: Nu cred ca putem emite o opinie asupra retailului in general, pentru ca situatia a fost foarte diferita de la un segment de produse la altul, de la un tip de retail la altul. E clar ca online-ul a luat un avant extraordinar, pe de o parte dezvoltandu-se magazinele deja existente, pe de alta parte tot mai multe companii mai mici stabilindu-si si ele prezenta pe net. Vanzarea online a reprezentat, pentru multi, anul trecut, cheia supravietuirii.
• SUPLIMENT RETAIL STUDIU DHL EXPRESS: E-commerce-ul B2B va creste cu peste 70% pana in 2027, la 20,9 trilioane dolari
Pandemia de Covid-19 stimuleaza transformarea digitala si accelereaza expansiunea comertului electronic B2C si B2B DHL Express, cel mai mare furnizor mondial de servicii de curierat expres, anticipeaza o expansiune solida a pietei de e-commerce B2B Business to Business) in anii care vin, iar pana in 2025, 80% din toate interactiunile de vanzare B2B intre furnizori si companiile achizitoare vor avea loc pe canale digitale, potrivit studiului sau The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in, lansat anul acesta. Analiza mentioneaza ca impactul pandemiei de Covid-19 asupra ritmului digitalizarii si a comportamentului de cumparare al milenialilor care au cunostinte tehnologice), sunt principalii factori ai acestei cresteri globale a comertului electronic.
• SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente
Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail.
• CRISTIAN GHINEA: Anul trecut statul roman a luat costul unei autostrazi din bugetul de stat si a pus suma in bugetul de pensii
Ministrul Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat ca sistemul de pensii din Romania este nesustenabil si neechitabil, precizand ca anul trecut statul a luat costul unei autostrazi din bugetul de stat si a pus suma in bugetul de pensii, mentionand ca acest cost creste in fiecare an.
• Zanni, dezamagit la Survivor Romania: Cel mai mare siretlic. Discutia privata pe care a avut-o cu Albert Oprea
Survivor Romania a ajuns intr-o noua etapa, mult mai grea. Atat Faimosii, cat si Razboinicii, vor avea de intruntat noi probe grele. Fanii deja sunt putin ingrijorati pentru favoritii lor care s-au accidentat. Printre cei accidentati se numara si Albert Oprea, din echipa Razboinicilor. Dar, spre surprinderea multora, noi aliante se intrevad. Noi probe grele .
• Adelina Damian a divulgat cel mai mare chin de la Survivor 2021. Biata de ea!
Adelina Damian isi dorea sa ajunga cat mai departe in competitia Survivor Romania 2021 si a incercat sa treaca peste orice provocare intalnita. intoarsa acasa din Republica Dominicana, aceasta a decis sa povesteasca prin ce chin a trecut inca din primele zile in care a intrat in show. Ce chin a indurat Adelina Damian la .
• Cel mai mare salon de jocuri video din lume, E3, a debutat cu primele imagini din Avatar |VIDEO
Cel mai mare salon din lume dedicat jocurilor video, E3, a debutat online, sambata, celebrand un divertisment care ne-a ajutat sa rezistam in timpul pandemiei, prezentand imagini din viitorul joc Avatar de la Ubisoft cu promisiunea de a fi organizat fizic anul viitor, scrie AFP.