Libnet.ro
UNICEF

12:45

Cum a ajuns Gruia Stoica de la afaceri cu fier vechi la privatizarea CFR Marfa

Hotnews Hotnews,
 Cum a ajuns Gruia Stoica de la afaceri cu fier vechi la privatizarea CFR Marfa

Cine este Gruia Stoica, cel care controleaza Grupul Feroviar Roman, singurul ofertant ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa? Este un controversat om de afaceri, supranumit regele vagoanelor fiind plasat in 2011 de revista Forbes in Top 10 Cei mai bogati romani. Intr-un interviu acordat ziarului Libertatea, spunea ca a intrat in afaceri in 1990, iar pana la 25 de ani avea deja stransi patru milioane de dolari. Potrivit informatiilor aparute in presa de-a lungul timpului, primii bani i-a castigat din afaceri cu fier vechi. Apoi s-a orientat catre transportul feroviar de marfa. Asa a luat fiinta, in 2000, Grup Feroviar Roman, companie care a ajuns sa fie cel mai important operator privat de marfuri din tara. In timp ce compania privata GFR crestea, compania de stat CFR Marfa pierdea. De altfel, Gruia Stoica s-a folosit foarte mult de operatorul de stat de la care a preluat atat active, cat si personal. Multe din vagoanele preluate de la CFR Marfa ar fi ajuns la fier vechi. continuă pe Hotnews

Gruia Stoica: Daca nu platesc banii pentru CFR Marfa, risc sa pierd 28 de milioane de euro

Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza compania Grup Feroviar Roman, declarata castigatoarea competitiei in privatizarea CFR Marfa, a declarat, joi, la TVR, ca va plati cele peste 200 de milioane de euro in termenul prevazut pentru ca altfel risca sa piarda 28 de milioane de euro.

Gruia Stoica, catigatorul CFR Marfa, la TVR 1: Marea parte a sumei licitate va fi din credite. Daca nu voi plati, pot pierde 28 mil. euro; nu cred ca as fi putut sa risc acesti bani de dragul de a lua un trofeu

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul companiei Grupul Feroviar Roman GFR), care a castigat licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, a fost invitat joi seara in cadrul emisiunii Prim Plan de pe TVR 1, moderata de Mihai Radulescu. Acesta a declarat ca are o parte din suma licitata pentru CFR Marfa, dar ca marea majoritate a banilor vor veni din credite. El a explicat ca daca nu va plati acesti bani, risca sa piarda 28 de milioane de euro, banii ceruti drept garantie de catre comisia de privatizare.

Relu Fenechiu face respiratie gura la gura ofertei lui Gruia Stoica.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nu a fost in masura ieri sa prezinte incheierea licitatiei pentru compania de stat CFR Marfa, deoarece singura oferta primita de minister, cea venita din partea Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, prevedea conditii financiare inacceptabile pentru minister. Ministrul a refuzat ieri sa spuna suma oferita de Gruia Stoica pentru al treilea operator feroviar de marfa ca marime din estul Europei al saptelea european .

Transporturile au acceptat oferta GRF pentru CFR Marfa si poarta negocieri. Gruia Stoica a pus unele conditii, daca nu se renunta, licitatia esueaza

Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat ca Grup Feroviar Roman GFR) s-a calificat pentru pentru preluarea a 51% din compania de stat CFR Marfa, din punct de vedere tehnic si financiar, insa acum se negociaza pentru ca reprezentantii firmei detinute de Gruia Stoica au pus anumite conditii. Fenechiu a spus insa ca nu este acceptata nicio conditie. Ministrul a confirmat ca oferta GFR este peste pretul de pornire in licitatie.

Cum a ramas Gruia Stoica singur in cursa pentru CFR Marfa. GFR afla maine daca a castigat licitatia pentre preluarea transportatorului feroviar de stat

Maine este anuntat castigatorul licitatiei pentru CFR Marfa. Grup Feroviar Roman GFR), companie detinuta de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, dupa ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminati in faza de precalificare.

Gruia Stoica, GFR: Avem suma minima de 180 de milioane de euro pentru CFR Marfa, din fonduri proprii si bancare

Grup Feroviar Roman detine suma minima de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfa, din surse proprii si bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate si garantie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat Gruia Stoica, proprietarul companiei.

Gruia Stoica vrea sa devina regele cailor ferate in Romania, Bulgaria Croatia: Ma duc in afara tarii sa arat ca se poate

Urmatoarele zile sunt decisive pentru unul dintre mogulii sistemului feroviar romanesc, Gruia Stoica: va depune astazi oferta pentru compania CFR Marfa, aflata in proces de privatizare, iar vineri va oferta operatorii nationali de cai ferate din.

ştiri din Economie

ştiri de la Hotnews

actualitate, 12:45

ştirile zilei

 
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2171 seconds )