Libnet.ro
UNICEF

23:45

Metodele multiple prin care Rusia ocoleste embargourile

B1 TV B1 TV,
Metodele multiple prin care Rusia ocoleste embargourile

Rusia a gasit un subterfugiu pentru a exporta produse petroliere pana la intrarea in vigoare a embargoului Uniunii Europene de la data de 05 decembrie:daca ne uitam la cate nave au fost vandute in ultimele sase luni unor cumparatori necunoscuti, este clar ca se construieste o flota pentru a transporta aceste marfuri, a atras atentia Christian Ingerslev, directorul executiv al Maersk Tankers din Copenhaga, care opereaza o flota de 170 de nave. Alte 240 de nave 102 Aframax, 58 Suezmax si 80 de petroliere foarte mari au fost achizitionate pentru a sprijini transportul a patru milioane de barili pe zi de catre Rusia in Orientul indepartat, adauga brokerul de constructii navale Braemar, citat de Adevarul. Cea mai raspandita tehnica a rusilor de eludare a sanctiunilor este ascunderea in spatele companiilor-paravan care nu sunt sanctionate si tranzactionarea prin tari terte, care nu au probleme de sanctiuni,conform expertulului Thomas Firestone de la Stroock Stroock Lavan. Tranzactiile de transport maritim ilicit rusesc se mai realizeaza prin transferurile multiple de la nava la nava, dezactivarea temporara a transponderelor de urmarire a navelor si utilizarea modelelor de navigatie obscure. Printre multele metode folosite de Rusia pentru a vinde petrolul, mai pot fi amintite amestecarea cu petrol din alte tari, navigatia sub pavilioane altor tari sau expedierea unor livrari fara o destinatie raportata. in plus, navele au structuri complexe de proprietate pentru a ascunde cine le controleaza sau, adesea, navigheaza sub pavilionul tarilor cu respectarea statului de drept, pentru a le ascunde originea. Sau mai multe petroliere rusesti expediaza fara o destinatie raportata. O alta tactica pe care tarile sanctionate au folosit-o pentru a ascunde originile produselor lor petroliere este de a le . Transbordarile intre nave, o metoda frecventa Potrivit sursei citate, Anup Singh, seful departamentului de cercetare a petrolierelor de la Braemar, a declarat ca a existat o crestere puternica a tranzactiilor cu petroliere de catre entitati necunoscute din Dubai, Hong Kong, Singapore si Cipru; fiind nave vechi, vor ajunge in flota fantoma. Anumite petroliere sunt furnizate si de armatorul rus PJSC Sovkomflot. Bloomberg mentioneaza ca anul trecut, navele flotei fantoma au transportat petrol iranian si venezuelean si atrage atentia asupra unei cresteri a transbordarilor intre nave legata atat de riscul de sanctionare a procesarii exporturilor direct din porturile rusesti, cat si de necesitatea de a transborda incarcaturi mici pe petroliere mari, pentru distante lungi. Embargoul UE asupra petrolului rusesc va intra in vigoare la 5 decembrie, iar la produsele petroliere la 5 februarie China si India devin astfel destinatia principala dupa 5 decembrie in contextul in care marile europene vor fi interzise pentru aceste asa-numite transferuri STS, iar Rusia sau cumparatorii sai nu vor fi de mare ajutor daca le vor efectua in Marea Baltica pentru ca petrolul cu destinatia Asia va fi transferat pe superpetroliere gigantice care sunt prea mari pentru a iesi din Marea Baltica cu incarcaturile la bord. Livrarile de petrol sunt stabile pentru Rusia, deoarece natiuni precum China si India au preluat o anumita cantitate din volumul UE iar Moscova a oferit reduceri destul de mari o medie de 30 de dolari pe baril fata de titeiul Brent, care a fost, de asemenea, un beneficiu pentru Sri Lanka, Pakistan, Bangladesh si Cuba. China, India si Turcia raman parteneri pentru industria rusa de combustibil. continuă pe B1 TV

ştiri de la B1 TV

actualitate, 23:45

ştirile zilei

 
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,3966 seconds )