Premiul Nobel pentru Medicina si Fiziologie, acordat cercetatorilor James Rothman, Randy Schekman si Thomas Sudhof

B1 B1,

Cercetatorii James E. Rothman foto), RandyW. Schekman si Thomas C. Sudhof au fost recompensati, luni, cu premiul Nobel pentru medicina pe anul 2013, potrivit Goran Hansson, secretarul Comitetului Nobel. Cei. continuă pe B1

Premiul Nobel pentru Medicina in 2013 s-a acordat pentru dezlegarea unei enigme complexe a biologiei celulei

Premiul Nobel pentru Medicina si Fiziologie a fost acordat in acest an cercetatorilor James Rothman, Randy Schekman si Thomas Sudhof pentru descoperirile lor asupra mecanismului care regleaza circulatia veziculara, un sistem major de transport in celulele noastre. James Rothman este directorul departamentului de Biologie Celulara de la Yale SUA) si are 66 de ani, Randy Schekman este cercetator la Universitatea California, Berkeley SUA) si are 65 de ani, Thomas Sudhof este profesor la Universitatea Stanford SUA), are 58 de ani si s-a nascut la Gottingen, in Germania. Cei trei si-au declansat cercetarile independent, ajungand in timp sa colaboreze pentru a aprofunda mecanismele descrise si publicate la inceputul anilor '90. Aceste mecanisme sunt astazi predate in toate scolile de medicina din lume, studentilor aflati in primii ani.

Premiul Nobel pentru Medicina in 2013 s-a acordat pentru descoperirea mecanismelor de transport de la nivel celular

Premiul Nobel pentru Medicina si Fiziologie a fost acordat in acest an cercetatorilor James Rothman, Randy Schekman si Thomas Sudhof pentru descoperirile lor asupra masinariei care regleaza circulatia veziculara, un sistem major de transport in celulele noastre. James Rothman este directorul departamentului de Biologie Celulara de la Yale si are 66 de ani, Randy Schekman este cercetator la Universitatea California, Berkeley si are 65 de ani, Thomas Sudhof este biochimist la Universitatea din Gottingen cu studii extensive asupra transmiterii sinaptice. Cei trei si-au declansat cercetarile independent, ajungand in timp sa colaboreze pentru a aprofunda mecanismele descrise.

Cercetatorii Rothman, Schekman si Sudhof, recompensati cu PREMIUL NOBEL pentru medicina.

James E. Rothman, Randy W. Schekman si Thomas C. Sudhof au fost recompensati cu premiul Nobel pentru medicina 2013. Premiul pentru medicina marcheaza debutul sezonul Nobel, care va continua, marti, cu premiul Nobel pentru fizica, informeaza Mediafax. In 2012, premiul Nobel pentru medicina a fost acordat cercetatorilor John B. Gurdon Marea Britanie) si Shinya Yamanaka Japonia), pentru cercetarile lor in domeniul reprogramarii nucleare, o tehnica ce permite transformarea celulelor adulte .

Premiul Nobel pentru Medicina 2013, castigat de doi americani si un german

James Rothman, Randy Schekman, din SUA, si Thomas Sudhof, din Germania, impart Premiul Nobel pentru Medicina de anul acesta pentru descoperirea mecanismului precis de transport al celulelor, potrivit BBC.

Premiul Nobel pentru Fiziologie si Medicina 2013, acordat unui grup de cercetatori care a elucidat misterul traficului intracelular

Sezonul premiilor Nobel 2013 a debutat, luni, cu distinctia acordata pentru Medicina cercetatorilor James E. Rothman, Randy W. Schekman si Thomas C. Sudhof pentru cercetarile in domeniul traficului.

Cinci descoperiri extraordinare care nu au primit inca Premiul Nobel

Incepand de luni, 7 octombrie, incepe decernarea premiilor Nobel pentru medicina, fizica, chimie, literatura, pace si economie. Membrii comitetului de decernare a premiilor sunt foarte secretosi si nu ofera niciun indiciu cu privire la castigatori. Totusi, cei de la ABC News au facut o lista cu cinci descoperiri foarte importante care nu au primit inca un premiu Nobel.

NOBELUL in medicina: Rothman, Schekman si Sudhof, cercetari in biologia celulei.

Premiile Nobel debuteaza luni cu cel pentru medicina

Decernarea Premiilor Nobel debuteaza luni cu cel pentru medicina, care va fi anuntat de catre Comitetul Nobel de la Institutul Karolinska din Stockholm la ora 9:30. in ceea ce priveste premiul pentru pace, sunt .

Creste bugetul pentru medicina de familie

Bugetul pentru medicina de familie in 2014 va constitui 9% din Fondul National de Asigurari Sociale de Sanatate, fata de 5% cat a fost consumat in 2012 din FNASS, a declarat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, conform Mediafax .

Ministrul Sanatatii: Bugetul pentru medicina de familie va fi de 9% din FNASS

Bugetul pentru medicina de familie de anul viitor va constitui 9% din Fondul National de Asigurari Sociale de Sanatate FNASS), fata de 5% cat a fost consumat anul trecut, a declarat, astazi, ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, conform surselor de presa.

ştiri de la B1