Libnet.ro
UNICEF

16:45

Semiconductorilor Auto

Libnet Ro
Cum arata cursa pentru cucerirea creierelor din masinile si electronicele noastre, in care Europa se lupta cu China

Cum arata cursa pentru cucerirea creierelor din masinile si electronicele noastre, in care Europa se lupta cu China

Europa are o anume traditie in lumea semiconductorilor, asa-numitele microcipuri, elemente industriale devenite extrem de importante in lumea actuala, dar recent a inceput sa se straduiasca sa-si creasca amprenta in acest domeniu, dominat de asiatici. Una dintre cele mai importante mize este ruperea dependentei de China si de alte tari din Asia, de unde tarile europene importa masiv aceste produse de importanta strategica.

Stellantis: Criza de semiconductori s-ar putea intoarce. Care este motivul

Problemele cauzate de penuria de pe piata semiconductorilor s-ar putea intoarce, conform unui oficial al unuia dintre cele mai mari grupuri din industria auto. Criza cea mai importanta care a marcat lumea automobilelor in 2021, dar si anul trecut, ar.

UE si Japonia extind cooperarea in domeniul cipurilor

Uniunea Europeana va extinde cooperarea cu Japonia in domeniul semiconductorilor, a anuntat luni comisarul european pentru industrie, Thierry Breton, in contextul in care tarile iti intaresc controlul asupra tehnologiei esentiale pentru industria de aparare, componente electronice si sectorul auto.

Anuntul momentului de la Dacia, nu se mai astepta nimeni, e oficial: ce se intampla cu gigantul de la Mioveni, cu productia

Anul trecut, Dacia a intrerupt de mai multe ori productia din cauza crizei semiconductorilor, influentand semnificativ cifrele gigantului de la Mioveni. in teorie, 2023 ar fi trebuit sa vina cu vesti bune pe acest front, dar realitatea este un pic mai complicata. Astazi, pe 30 iunie, oficialii Dacia au anuntat in urma cu ceva timp .

Qualcomm vrea sa rezolve problema semiconductorilor: cum ajuta masinile electrice si autonome

Noul cip Qualcomm va reduce costurile, deoarece functiile de conducere asistata si de divertisment erau gestionate anterior de diferiti semiconductori. Qualcomm a dezvaluit un cip de procesor auto numit Snapdragon Ride Flex SoC care se ocupa atat de conducerea asistata, cat si de functiile cockpit, inclusiv de divertisment. Anterior, aceste functii erau gestionate pe diferite .

Au crescut inmatricularile masinilor electrice, dar piata auto este in prapastie + Top masini vandute

Criza semiconductorilor la nivel international aparuta inca din pandemie a schimbat piata auto la nivel global. Masinile s-au tot scumpit, inmatricularile de masini noi au mai scazut, iar preturile sunt mai mari. Multi isi incearca norocul cu masinile electrice, dar dupa o perioada realizeaza ca sunt si ei afectati de criza energetica. Anul 2022 a .

Situatia de pe piata semiconductorilor s-ar putea inversa. De la penurie la o suprapopulare cu cipuri

Lipsa de semiconductori si cipuri de pe piata pare a fi pe sfarsite, cel putin asta cred cei de la VNC Automotive, companie ce activeaza in domeniul conectivitatii, care arata ca scaderea puterii de cumparare a populatiei va duce la o reducere a.

Ce se va intampla cu piata de semiconductori in 2023. Perspectivele s-au inrautatit

Dupa o perioada in care lipsa cipurilor ameninta sa blocheze activitatea in multe domenii, cea mai afectata fiind industria auto, dar si cea electro-IT, acum prognoza pentru veniturile inregistrate la nivel global pe piata semiconductorilor sunt revizuite pentru a doua oara in jos, in decurs de un an. Ce se va intampla cu piata de semiconductori in 2023 .

SUPLIMENT AUTO |FLORIN COTEA, GENERAL MANAGER FLO AUTO LEASE SRL: Criza semiconductorilor a dus la o crestere a achizitiei masinilor second-hand

Reporter: Cum se prezinta piata in ceea ce priveste leasingul de automobile? Florin Cotea: Firma noastra detine un sector auto in sectorul 3 din Bucuresti si, in general, majoritatea autoturismelor pe care le vindem, le comercializam in sistem de leasing. Lucram cu toate firmele mari de leasing si, in functie de bonitatea clientului, oferim solutia cea mai buna de finantare. Cam 95% din autoturismele pe care le avem in parcul auto le oferim companiilor, in sistem de leasing. Numarul clientilor persoane fizice este, din pacate, destul de mic.

SUPLIMENT AUTO |CLAUDIU SUMA, CEO LEKTRI.CO: Trendul ascendent al pietei automobilelor electrice, afectat de criza semiconductorilor

Reporter: Cum se prezinta piata e-mobilitatii in 2022? Care a fost impactul crizelor din ultimii doi ani asupra acestei piete? Care este impactul discontinuitatii lanturilor de aprovizionare si a crizei semiconductorilor asupra industriei de profil? Claudiu Suma: Piata masinilor electrice este in continua crestere incepand cu anul 2014. Anul acesta se continua trendul ascendent mai ales datorita modelului Dacia Spring. Din pacate, cresterea anuala este mai mica in toata Europa din cauza crizei semiconductorilor, comparativ cu anul 2021. Cu toate acestea, tendinta este clar ascendenta, singurul impediment in calea cresterii numarului de vehicule electrice fiind capacitatea de productie si livrare a constructorilor.

SUPLIMENT AUTO |ADRIAN SANDU, SECRETAR GENERAL ACAROM: Avem cresteri de costuri pe toate planurile in industria auto, din cauza preturilor energiei

Reporter: Care este situatia companiilor constructoare de automobile din tara noastra, tinand cont de faptul ca in cursul anului 2022 s-au confruntat cu mai multe crize suprapuse - criza energetica, lipsa semiconductorilor, problemele din lanturile de aprovizionare - adan and 172;cite si de razboiul din Ucraina? Adrian Sandu: Pe primele trei trimestre am inregistrat un plus de productie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si cu aceea din 2020, plus care ne permite sa ne situam la nivelul anului 2019, an de precriza. Putem spune ca ambele uzine de automobile din Romania au produs bine in primele noua luni ale acestui an, ajungand la 382. 000 de unitati. Se pare ca prin eforturile directiilor de cumparari si ale departamentelor de achizitii din companiile respective s-au gasit solutii cu privire la problema legata de aprovizionare cu componente si materiale atat din zona Rusia-Ucraina, care a fost blocata din luna februarie si care continua sa fie blocata si in prezent, si aprovizionarea cu anumite componente electronice. Evident ca nu exista un flux continuu, un flux normal de aprovizionare cum era cel din perioada precriza, dar exista toate premisele ca aceste aspecte sa fie rezolvate si sa revenime la un flux de fabricatie normal.

Romania este a patra mare forta de munca din industria auto europeana si in topul productiei de automobile. A depasit Polonia

Romania a fost in 2021, al doilea an de pandemie si de criza a semiconductorilor, a saptea tara din punct de vedere al productiei de autovehicule, la un nivel aproape egal cu cel al Ungariei, fiind depasita doar de marile tari producatoare, Germania, Franta, Cehia si Slovacia, devenite o forta a industriei, impreuna) si Italia. Romania a depasit chiar si Polonia, care are si productie de vehicule comerciale, dar si de autobuze .

Producatorii auto nu au parte de o pauza: ce se intampla cu criza semiconductorilor

Producatorii de automobile incep deja sa modifice planurile de productie pentru 2023 din cauza penuriei de microcipuri, deoarece industria se pregateste pentru alte milioane de vehicule pierdute anul viitor. Stellantis, de exemplu, a inceput sa reduca productia planificata pentru Jeep Cherokee in 2023 din cauza penuriei de semiconductori, a declarat Sam Fiorani, vicepresedinte pentru prognoza .

ANALIZA: Criza semiconductorilor a produs pierderi de 100 de miliarde de euro industriei auto, la nivel global

Industria auto a fost afectata direct de criza globala a semiconductorilor, ceea ce a dus la un deficit de aproximativ 18 milioane de vehicule in intreaga lume, iar pierderile pentru companiile din domeniu au ajuns la 100 de miliarde de euro, releva o analiza realizata de Allianz Trade.

Volkswagen nu are asteptari mari: cand se va termina criza semiconductorilor

Volkswagen nu mai vede ca lipsa de cipuri se va incheia in 2023, iar producatorul german de automobile se pregateste pentru noua normala a intreruperilor lantului de aprovizionare, a declarat Murat Aksel, seful de achizitii din consiliul Volkswagen. Investitiile pentru o noua capacitate sunt acum pe drumul cel bun, dar probabil ca va exista in .

Cazacu, XTB: Sectorul cipurilor, sub presiunile geopolitice actuale

Cresterea pietei globale a semiconductorilor a incetinit fata de anul trecut, ajungand la 13,3% in T2. Si vanzarile au scazut in toate regiunile, in iunie: cu 0,9% in SUA, 1,1% in Europa si 2,8% in China. Situatia din Taiwan genereaza ingrijorare, iar un conflict militar efectiv ar pune o presiune enorma pe alimentarea pietei globale .

Romania, o mare putere in Europa, in materie de semiconductori: care este explicatia

Un numar foarte mare de industrii sunt grav afectate de criza semiconductorilor. Giganti importanti din tech si auto, cu bugete fabuloase in spate, abia gasesc solutii pentru a-si asigura necesarul. in final, daca ar fi sa crezi oficialitatile de pe meleaguri mioritice, solutia la problema globala se afla in Romania. in cazul in care nu .

Industria romaneasca - afectata de criza globala a semiconductorilor

intreruperile din lanturile de aprovizionare au cauzat o scadere de 4 miliarde euro a cifrei de afaceri in industria auto, in anul 2021 * Industria fotovoltaica - timpi de livrare majorati considerabil din cauza lipsei semiconductorilor * Piata microcipurilor va depasi in urmatoarea decada un trilion de dolari Razboiul din Ucraina si sanctiunile impuse Federatiei Ruse au agravat criza globala privind lipsa semiconductorilor si a metalelor rare necesare echipamentelor din aproape toate ramurile industriale, au sustinut participantii la dezbaterea Securizarea lanturilor de aprovizionare cu semiconductori si metale rare la nivelul Uniunii Europene, organizata, ieri, de Camera de Comert si Industrie a Romaniei CCIR).

Dacia intrerupe din nou productia. Care este cauza

Dacia opreste din nou productia, vreme de doua zile, pana pe 2 iulie, din cauza lipsei de semiconductori, informeaza Economedia. Criza semiconductorilor intrerupe productia la Dacia .

Conferinta organizata de CCIR Contributie Romaniei la efortul european de securizare a noilor lanturi de aprovizionare cu semiconductori, minerale si metale rare esentiale

Camera de Comert si Industrie a Romaniei CCIR) a organizat astazi, 30 iunie, in format hibrid, conferinta Securizarea lanturilor de aprovizionare cu semiconductori si metale rare la nivelul Uniunii Europene. Cum ar putea Romania sa valorifice acest context?. in cadrul evenimentului a fost analizat impactul crizei actuale a semiconductorilor cu efecte vizibile asupra industriilor mondiale, respectiv: auto, electronica, de aparare, energetica si de telecomunicatii. De asemenea, a fost dezbatut si modul in care Uniunea Europeana UE) va raspunde nevoilor industriilor si companiilor afectate, tinand cont de angajamentul asumat prin Actul european privind cipurile, potrivit caruia, pana in 2030, UE va realiza 20% din productia globala de semiconductori.

actualitate, 16:45

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2512 seconds )