Libnet.ro
UNICEF

22:45

Contribuabililor Juridice

Libnet Ro
Deciziile de inregistrare fiscala emise din oficiu, fara audierea contribuabilului - o practica injusta a autoritatilor fiscale

Deciziile de inregistrare fiscala emise din oficiu, fara audierea contribuabilului - o practica injusta a autoritatilor fiscale

Relatia dintre autoritatile fiscale si contribuabili s-a imbunatatit considerabil in ultimii ani, modul de derulare a inspectiilor a evoluat, iar perspectiva implementarii controalelor la distanta, punctual, doar in cazurile identificate in baza analizei de risc, confera incredere cu privire la simplificarea si eficientizarea procedurilor in domeniu. Cu toate acestea, in practica, exista inca situatii cel putin discutabile cu privire la tratamentul aplicat contribuabililor, cum ar fi emiterea de catre autoritati a unor decizii de inregistrare fiscala in absenta unui control prealabil, fara audierea si chiar fara informarea persoanei juridice vizate. Mai mult, astfel de decizii sunt considerate justificate inclusiv de Directia Generala de Solutionare a Contestatiilor din Ministerul Finantelor.

Lista neagra facuta de ANAF in Romania. Vestea momentului despre Tarom si CFR Marfa

Agentia Nationala de Administrare Fiscala tocmai a publicat lista alba a contribuabililor fara datorii la stat, fiind vorba despre 582. 089 persoane juridice. De asemenea, ANAF a actualizat si lista neagra a romanilor care ii datoreaza multi bani. Ambele situatii fac referire la data de 31 decembrie 2022. ANAF a publicat lista contribuabililor cu si fara .

Lista alba si lista neagra a contribuabililor, publicate de ANAF Companii de stat cu datorii de miliarde la buget

ANAF a publicat lista alba a contribuabililor fara datorii la stat, fiind vorba despre 582. 089 persoane juridice. De asemenea, a actualizat si lista neagra, a celor cu datorii. Ambele fac referire la situatia de la 31 decembrie 2022.

ANAF a publicat prima lista cu persoane juridice care nu au datorii la stat

ANAF a publicat prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au datorii, document care cuprinde 571. 300 de persoane juridice ce si-au declarat si achitat obligatiile fiscale de plata.

ANAF a publicat o lista cu sute de mii de persoane juridice care nu au datorii la stat

Agentia Nationala de Administrare Fiscala ANAF) a publicat prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au datorii, document care cuprinde 571. 300 de persoane juridice ce si-au declarat si achitat la scadenta obligatiile fiscale de plata. ANAF publica pe portalul propriu prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au obligatii restante, aferenta trimestrului III .

ANAF publica prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au obligatii restante

ANAF publica pe portalul propriu prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au obligatii restante, aferenta trimestrului III al anului curent. Lista cuprinde un numar de 571. 300 de contribuabili persoane juridice.

ANAF publica prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au obligatii restante

ANAF publica pe portalul propriu prima lista a contribuabililor persoane juridice care nu au obligatii restante, aferenta trimestrului III al anului curent.

ANAF a publicat lista alba a contribuabililor fara datorii: afiseaza peste 571.000

ANAF a publicat lista alba a contribuabililor fara datorii la stat, iar datele arata ca figureaza 571. 300 de persoane juridice.

Lista contribuabililor buni-platnici va fi publicata pe portalul ANAF

ANAF va publica, trimestrial, lista contribuabilor, persoane juridice, care au declarat si au achitat la scadenta obligatiile fiscale de plata si care nu au obligatii restante.

EY ROMANIA: Conformarea voluntara - o preocupare prioritara a Fiscului din toata lumea

Un buget sanatos al unui stat, care sa acopere cea mai mare parte a pozitiilor de cheltuieli prevazute, poate fi construit, printre altele, cu aportul corect si prompt al contribuabililor, persoane fizice si juridice deopotriva. incasarea impozitelor, care sunt stabilite cu retinere la sursa ori prin impunere si plata pe baza de declaratii voluntare este un proces atent urmarit de autoritatile fiscale la nivel global.

CCIR a transmis Guvernului Romaniei o serie de propuneri privind modificarea Codului Fiscal

Camera de Comert si Industrie a Romaniei CCIR), impreuna cu Camerele de Comert si Industrie Judetene si companiile membre ale acestora, au inaintat azi, 13 iulie, prim-ministrului Guvernului Romaniei, dl. Nicolae Ciuca, o serie de propuneri fata de proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal, avandu-se in vedere impactul major al actului normativ asupra activitatii antreprenorilor romani, climatului investitional si economiei nationale. CCIR considera ca imperativ necesara consultarea organizatiilor reprezentative ale mediului de business in marja modificariicompletarii Codului Fiscal, precum si realizarea unor analize de impact corespunzatoare pentru asigurarea unui climat favorabil dezvoltarii afacerilor. Asemenea multor tari din occident si Romania se confrunta cu o criza severa a fortei de munca, in special a lucratorilor calificati, iar acest aspect poate fi realizat doar prin masuri care vizeaza, pe baza unor analize fundamentate, acordarea de facilitati, redimensionarea impozitelor etc. , astfel incat costurile cu forta de munca in tara noastra sa nu mai fie atat de ridicate, iar migratia fortei de munca sa fie diminuata, daca nu chiar eliminata. Plecand de la aspectele argumentate, CCIR a inaintat Guvernului Romaniei o scrisoare continand urmatoarele observatii si propuneri in ceea ce priveste proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal: in contextul masurilor de modificare a unor reglementari fiscale, trebuie continuate demersurile pentru cresterea colectarii la bugetul de stat, astfel incat, pe termen mediu si lung, sa nu mai fie necesara majorarea taxelor; in acest sens, sustinem faptul ca, in cursul acestui an, trebuie luate cu prioritate, toate masurile de control care se impun din partea organelor fiscale, pentru o cat mai eficienta colectare a impozitelor si taxelor datorate de contribuabili si, in egala masura, trebuie asigurata o crestere considerabila a veniturilor la buget de stat prin combaterea evaziunii fiscale si intensificarea controalelor, in sectoarele de activitate cu cel mai mare risc. oferirea de facilitati vizand scutirea de impozit a profitului investit si pentru investitiile in active utilizate in activitatea de productie si procesare, activele reprezentand retehnologizare, pentru stimularea contribuabililor de a dezvolta noi capacitati de productie si de a le moderniza pe cele existente. reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 milion de Euro la 500. 000 Euro, pentru incadrarea unei companii in categoria microintreprinderilor; in ceea ce priveste masura instituirii unei taxari de 1% din cifra de afaceri a microintreprinderilor cu conditia ca acestea sa aiba, obligatoriu, cel putin un angajat cu norma intreaga, consideram necesara o evaluare mai aprofundata, in conditiile in care pentru microintreprinderile aflate la debut de activitate este dificil sa se sustina o norma intreaga. referitor la propunerea de majorare a impozitului pe dividende de la 5% la 8%, care vizeaza descurajarea folosirii veniturilor din dividende pentru remunerarea angajatilor, consideram ca, pentru a avea efecte benefice asupra mediului de business, o asemenea masura ar trebui corelata cu diminuarea taxelor pe munca, care sunt inca necompetitive in Romania; in privinta propunerii de taxare a contractelor part-time la nivelul salariului minim, consideram ca este necesara reevaluarea oportunitatii implementarii acestei masuri si analiza impactului specific, intrucat aceasta ar putea determina o mai mare crestere a costurilor cu forta de munca, in plina criza existenta pe aceasta piata, la nivel national si european. Sustinem, in acelasi timp, necesitatea intensificarii controalelor din partea Inspectoratelor teritoriale de munca pe latura verificarii cazurilor de munca la negru si, implicit, combaterea acestui fenomen; in ceea ce priveste restrictionarea ca o persoana sa nu poata fi asociat sau actionar care sa detina peste 25% din valoareanumarul titlurilor de participare sau a dreptului de vot la mai mult de 3 persoane juridice romane care sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, consideram aceasta masura ca fiind prea restrictiva si deopotriva descurajanta pentru dezvoltarea initiativelor antreprenoriale in Romania. consideram justificata preocuparea legiuitorului delegat de a limita exploatarea abuziva a regimului fiscal al microintreprinderii, in cazul acelor contribuabili care, sub pretextul unei multitudini de denumiri si forme a contractelor de servicii incheiate cu microintreprinderi, mascheaza in fapt o relatie de dependenta care mai degraba ar fi trebuit sa se constituie intr-un contract de muncaintr-un raport de ordin salarial; in privinta propunerii de modificare si completare a articolului 47, alineatul 3), consideram ca ar trebui exceptate societatile cu activitate de distribuitori brokeri) de asigurari, de la punctul g), pentru a diferentia marile companii de asigurari si reasigurari de micii intermediari. 1Potrivit statisticilor oficiale, in Romania functioneaza peste 10 mii de microintreprinderi in acest sector, acestea avand peste 30 mii de angajati, iar peste 80% dintre aceste societati isi desfasoara activitatea in localitati avand sub 30. 000 de locuitori. Prin urmare, propunem exceptarea acestor categorii de intreprinderi de la aplicarea noilor modificari fiscale, astfel incat acestea sa isi poata continua activitatea prin aplicarea regimului fiscal al microintreprinderilor; va rugam sa dispuneti si analiza impactului modificarilor propuse asupra intreprinderilor individuale P. ), deoarece, in cazul acestora, contributia la asigurarile sociale practic se va dubla. Concret, aceasta inseamna ca acei mici antreprenori, care realizeaza venituri mai mari de 5. 100 de lei pe luna vor plati 20. 000 de lei, in loc de 10. 000 de lei pe an, cat platesc in prezent, la asigurarile sociale; Prin OUG nr. 2018 au fost instituite facilitati fiscale privind veniturile salariale ale angajatilor din domeniul constructiilor pentru o perioada de 10 ani 2019-2029), dar, in prezent, dupa doar 3 ani si jumatate, se pune problema modificarii acestei reglementari. Consideram necesara reevaluarea masurii propuse, intrucat in domeniul constructiilor, contractele de lucrari au durate de executie ce se intind de la mai multe luni, pana la mai multi ani, iar clauzele contractuale privind costurile lucrarilor si bugetarea preturilor la licitatii sunt ferme si, ca atare, nu pot fi modificate pe parcurs. va rugam, de asemenea, sa dispuneti analiza impactului modificarilor propuse asupra sectorului transportului rutier de marfuri si persoane; prin legislatia in vigoare, nu sunt considerate a fi impozabile indemnizatia de delegare, cea de detasare, inclusiv indemnizatia specifica detasarii transnationale, sumele suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate, precum si orice sume de aceeasi natura, cu conditia ca acestea sa se incadreze in plafonul de 3 salarii de baza. Daca s-ar introduce noile modificari propuse la art. 76, dupa alin. 4), exista riscul ca organele fiscale cu atributii de control sa recalifice veniturile reprezentand indemnizatiile mai sus mentionate, ca fiind neimpozabile numai in limita a 33% din salariul de baza si nu in limita a 3 salarii de baza, ceea ce ar duce, din nou, la imprevizibilitatea fiscala cu care acest sector s-a confruntat pana in luna martie 2022. Din aceste considerente, consideram oportun ca, in cadrul variantei finale a proiectului de Ordonanta, acest paragraf sa fie eliminat; sesizam necesitatea reanalizarii propunerii de majorare a limitelor minime ale cotelor de impozitare, atat pentru cladirile rezidentiale, cat si pentru cele nerezidentiale. Propunem realizarea unei analize de impact a diferentelor generate de modificarea propusa fata de nivelurile actuale ale impozitelor pe cladiri si implementarea majorarii propuse, ulterior, pornind de la calcule concrete si realiste; la categoria impozitelor indirecte, in ceea ce priveste masura propusa referitoare la aplicarea cotei reduse de TVA de 5% la achizitia de locuinte la inceputul anului a fost majorata valoarea maxima pentru care se poate aplica aceasta cota, de la 450. 000 de lei la 700. 000 de lei, iar in prezent se propune reducerea plafonului la 600. 000 de lei. Fata de aceste aspecte, propunem pastrarea in vigoare a plafonului actual, de 140. 000 de euro, la care sa se aplice TVA de 5%, pentru o singura locuinta, per familie, masura menita sa echilibreze preturile locuintelor construite si sa incurajeze activitatile in domeniul constructiilor civile, in Romania; in contextul propunerii cresterii cotei de TVA pentru serviciile turistice de cazare, alimentatie publica etc. ), de la 5% la 9%, consideram oportuna evaluarea oportunitatii echilibrarii cotei de TVA aplicata serviciilor prestate de agentiile de turism, care, in prezent, aplica o cota de 19%. in prezent, agentiile de turism incaseaza de la turisti si platesc prestatorilor de servicii din turism preturi, respectiv tarife, la care se aplica o cota redusa de TVA, dar sunt obligate sa aplice cota de 19% la comisionul aplicat de acestea; in privinta cresterii costurilor salariale cu zilierii, in special in agricultura, consideram ca este necesara o analiza mai aprofundata a situatiei acestora si propunem, pentru moment, renuntarea la modificarile legislative specifice in discutie, cel putin pana la identificarea unor solutii si forme de colaborare care sa fie benefice atat angajatorilor cat si angajatilor.

Deciziile de impunere emise de Directia Generala Antifrauda Fiscala - noul tavalug ce s-ar putea abate asupra contribuabililor

Modificarile punctuale realizate in decursul ultimului an si jumatate asupra unor dispozitii ale Codului de procedura fiscala si a actelor normative conexe au condus la situatia in care o autoritate fara atributii de administrare, control si stabilire a creantelor fiscale - Directia Generala Antifrauda Fiscala DGAF) emite decizii de impunere, similar celor emise de ANAF la finalizarea inspectiilor fiscale. Cu alte cuvinte, titluri de creanta, pentru care neplata la scadenta inseamna executare silita, cu toate consecintele pe care un asemenea proces le aduce persoanelor fizice si juridice in cauza.

Amnistia fiscala reloaded. 2022 numai bun pentru un nou suflu al masurii?

Adoptata la final de decembrie, Ordonanta Guvernului nr. 1302021 a marcat introducerea unui numar semnificativ de masuri legislative importante fiscal-bugetare despre care s-a scris si vorbit destul de mult. Am remarcat insa ca - in mod nemeritat, poate - una dintre modificari a trecut total neobservata: prelungirea efectelor juridice a anularii obligatiilor bugetare accesorii pana la data de 30 iunie 2022. incercam sa descifram de ce s-a intamplat acest lucru si, mai ales sa anticipam, ce perspective ar putea aduce aceasta modificare legislativa in anul urmator. Astfel, Ordonanta 1302021 pare sa intareasca un trend din ultimii doi ani in care Statul Roman, in contextul dificultatilor financiare generate de pandemia Covid, mai acorda o sansa contribuabililor sai pentru a-si achita debitele fiscale principale restante si a beneficia de anularea obligatiilor fiscale accesorii.

Ce penalitati risti daca nu-ti declari veniturile?

Este de notorietate faptul ca legislatia fiscala actuala reglementeaza obligatia contribuabililor - persoane fizice sau juridice deopotriva - de a declara corespunzator impozitele, taxele si contributiile sociale aferente fiecarui an fiscal. Ceea ce ne dorim sa prezentam cititorilor rezida in a sti care este sanctiunea care intervine in situatia in care aceasta obligatie este incalcata, fie prin nedepunerea declaratiilor de impunere, fie prin depunerea unora ce contin date eronate.

Digitalizarea ANAF, esentiala pentru protejarea contribuabililor si pentru reducerea presiunii pe bugetul de stat

Digitalizarea ANAF ramane singura solutie pentru cresterea veniturilor la bugetul de stat, in conditiile in care anul acesta majorarea taxelor este scoasa din discutie, iar facilitatile acordate de stat sunt clar definite, considera Vlad Boeriu, partener coordonator Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte Romania.

Parlamentul a votat suspendarea platii la utilitati pentru persoanele fizice. PSD, USR, UDMR, PMP si Pro Romania au votat impotriva GuvernuluiPNL ameninta ca il contesta la CCR

Proiectul de lege depus de PSD, PRO Romania si ALDE care prevede acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor persoane fizice si juridice a fost adoptat vineri, de catre Camera Deputatilor. Proiectul prevede amanarea platii CAS si CASS pentru angajatori pe o perioada de 3 luni si posibilitatea ca persoanele fizice sa poata cere amanarea de la plata a serviciilor de utilitati apa, energie, gaze, salubritate, servicii telefonice si de internet, cablu TV). in timpul dezbaterilor USR a anuntat ca sustine proiectul de lege. Camera Deputatilor este forul decizional si dupa ce va fi adoptata initiativa legislativa merge la promulgare. PSD a initiat acest proiect de lege la care ulterior s-a alaturat si USR, PRO Romania si PMP.

Proiectele PSD privind suspendarea rambursarii creditelor bancare si scutirile la plata chiriei, in dezbatere la comisii in Camera Deputatilor

Comisia pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor se intruneste, joi, in sedinta online, pentru a dezbate si pentru a intocmi rapoartele la proiectele de lege ale PSD pentru suspendarea rambursarii creditelor, acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor persoane fizice si juridice si privind aplicarea unor scutiri de la plata chiriei pentru perioada aferenta starii de urgenta.

Compensarea datoriilor dintre firme s-ar putea face mai usor (DOCUMENT)

Un proiect de Hotarare pentru aprobarea normelor metodologice in ceea ce priveste monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie ar putea fi adoptat in curand de Guvern. Conform documentului consultat de HotNews. ro, procedura de compensare va fi mult mai usoara prin digitalizare.

Licitatie IT de peste 70 milioane de lei la Finante: Sunt absolut necesare reparatii si asistenta tehnica la serverele centrale care sustin aplicatii critice

Ministerul Finantelor are neaparat nevoie de reparatii, intretinere si asistenta tehnica hardware si software pentru serverele aflate la nivel central, care sustin aplicatii critice precum: evidenta fiscala a contribuabililor persoane fizice si juridice, spatiul privat virtual al contribuabililor SPV) ori sistemele informatice pentru asigurarea schimbului automat de informatii intre administratiile fiscale la nivelul UE. Pentru aceasta, Ministerul a lansat miercuri, 2 octombrie, o licitatie deschisa pentru incheierea unui acord-cadru cu o valoare estimata de peste 70 milioane de lei.

Cum negociaza Fiscul cu persoanele fizice sau juridice plata datoriilor si restantelor

Majoritatea covarsitoare a contribuabililor, persoane fizice sau persoane juridice, platesc de buna voie taxele si impozitele catre stat, fara a fi nevoie de constrangeri din partea ANAF. in incercarea de a colecta si mai multi bani la buget, Fiscul recurge la medierea platii datoriilor, etapa premergatoare, insa, executarii silite.

actualitate, 22:45

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2102 seconds )