Libnet.ro
UNICEF

09:01

Alin Codul

Libnet Ro
Senatul adopta proiectul ce exclude pedepsele cu suspendare in cazul sclaviei, traficului de persoane si de minori Cresc limitele de pedeapsa pentru aceste infractiuni

Senatul adopta proiectul ce exclude pedepsele cu suspendare in cazul sclaviei, traficului de persoane si de minori Cresc limitele de pedeapsa pentru aceste infractiuni

Senatul a adoptat luni, in calitate de prim for sesizat, propunerea legislativa pentru completarea art. 91 alin. 3) din Legea nr. 2862009 privind Codul Penal. Astfel, proiectul de lege exclude posibilitatea dispunerii suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere in cazul infractiunilor prevazute la art. 209 - sclavia, art. 210 - traficul de persoane si art. 211 traficul de minori, din Codul penal.

Decizie definitiva in cazul lui Vlad Pascu: Ramane in arest preventiv. Autorul accidentului de la 2 Mai ceruse sa fie judecat in arest la domiciliu

Vlad Pascu ramane in arest preventiv la penitenciarul Poarta Alba, unde este incarcerat de opt luni. Magistratii Tribunalului Constanta au respins solicitarea tanarului de a fi judecat in arest la domiciliu. Decizia magistratilor este definitiva, informeaza B1 TV. in baza art. 425 ind. 1 alin. 7 pct. 1 lit. b C. pr. pen. rap. la art. pr. pen. , respinge ca neintemeiata contestatia formulata impotriva incheierii de sedinta din data de 09. 2024 a Judecatoriei Mangalia, de inculpatul PASCU MATEI VLAD , fara antecedente penale, cercetat pentru savarsirea infractiunilor de ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa, conducerea unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante si parasirea locului accidentului prevazute de art. 192 alin. 1), 2) si 3), art. 196 alin. 1) si 4), art. 336 alin. 2) si art. 338 alin. 1) din Codul penal, cu aplicarea art. 38 alin. 1) din Codul penal. in baza art. 275 alin. pr. pen. obliga contestatorul inculpat la plata sumei de 600 lei cheltuieli judiciare in favoarea statului. Definitiva. Pronuntata in sedinta publica, azi 16. 2024, conform deciziei instantei, informeaza Digi24.

Pensia nu se va mai cumula cu salariul pana la varsta de 70 de ani. Noua lege a pensiilor ridica multe probleme

Noua lege a pensiilor interzice cumularea pensiei cu salariul pana la varsta de 70 de ani, ridica foarte multe probleme si creeza confunzie, spun sindicalistii. Legea ridica probleme Blocul National Sindical avertizeaza ca prevederile art. 46 alin. 2) din Legea nr. 3602023 si art. 19 din Normele metodologice ridica probleme neconstitutionale privind interzicerii cumului pensiei cu salariul, normele nu sunt corelate cu art. 56 din Codul Muncii si se instituie situatii discriminatorii intre pensionar, scrie Adevarul.

Drepturile salariale aferente perioadei suspendarii raporturilor de serviciu

Potrivit art. 371 alin 1) din O. nr. 572019 privind Codul administrativ, Functionarul public este persoana numita, in coditiile legii, intr-o functie publica iar Anexa 5 contine Lista functiilor publice.

Decrete semnate de Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a semnat vineri, 7 iulie 2023, urmatoarele decrete: Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1532022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 272022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei si modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1192022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 272022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei PL-x 76312. 2022); Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 862016 privind instituirea centrelor comunitare romanesti in strainatate PL-x 26401. 2017); Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 562022 privind unele masuri de eficientizare a activitatii turistice aferente sezonului turistic estival 2022 pe litoralul romanesc al Marii Negre PL-x 30025. 2022); Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 612022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile PL-x 32407. 2022); Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 512022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii crescatorilor din sectoarele bovine, suine si avicol in contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19 PL-x 26011. 2022); Decret privind promulgarea Legii pentru completarea art. 13 din Legea nr. 2132004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica, infiintarea, organizarea si functionarea Colegiului Psihologilor din Romania PL-x 2801. 2023); Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea art. 65 alin. 5) din Legea nr. 2632010 privind sistemul unitar de pensii publice PL-x 15513. 2023) ; Decret privind promulgarea Legii pentru completarea art. 91 din Legea nr. 2862009 privind Codul penal PL-x 4908. 2023); Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 2862009 privind Codul penal, a Legii nr. 1352010 privind Codul de procedura penala, precum si pentru modificarea Legii nr. 3182015 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate si pentru modificarea si completarea unor acte normative PL-x 45726. 2023); Decret privind eliberarea din functia de judecator a doamnei Buta Anca-Cristina la Curtea de Apel Timisoara pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator a doamnei Rata-Alexandrescu Carmen-Salomee la Tribunalul Brasov pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator a domnului Topliceanu Neculai la Tribunalul Neamt pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator cu grad profesional de curte de apel a domnului Tatu Dorin la Tribunalul Cluj pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator a doamnei Barbulescu Elena-Luminita la Judecatoria Pitesti pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator a domnului Boeriu Mircea-Aurel la Judecatoria Fagaras pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator cu grad profesional de curte de apel a domnului Podar Claudiu Rares la Tribunalul Salaj pensionare; Decret privind eliberarea din functia de judecator cu grad profesional de curte de apel a doamnei Joldes Liliana la Tribunalul Bistrita-Nasaud pensionare.

ANAF scoate la licitatie un Mercedes din 2013. Ce pret are

ANAF scoate la licitatie un Mercedes Benz cu patru usi din 2013. Pretul de vanzare porneste de la 39. 546 de lei. Licitatia va fi la Targoviste ANAF vinde pentru a treia oara o masina Mercedes din 2013, la pretul de 39. 546 de lei. Licitatia se va desfasura la Targoviste pe data de 12 iulie, conform observatornews. Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Dambovita, in temeiul prevederilor art. 250 alin. 2) din Legea nr. 2072015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, va facem cunoscu. 546 de lei. 39t ca in ziua 12 de luna IULIE, ora 13:00 , anul 2023, in localitatea Targoviste, str. Calea Domneasca, nr. 166, se vor vinde prin licitatie, urmatoarele bunuri mobile, proprietate a debitorului IMONIT SRL , licitatia a treia: Autoturism marca MERCEDES-BENZ model 250CDI 4 MATIC, culoare gri, caroserie -, 4 usi, 5 locuri, an fabricatie 2013, rulaj 285254 km, combustibil Diesel, putere 150 kw 204 CP, capacitate cilindrica 2143 CMC, serie sasiu WDD2120821A784845, nr. inmatriculare DB40NXS, cutie viteze automata, transmisie integrala, clasa emisii Euro5, stare second hand, volan stanga, pret de evaluare a licitatiei 39. 546 lei ; cota TVA 19%, potrivit anuntului institutiei.

CCR a respins sesizarea USR si FD pe legea Bode-Ciuca privind sanctionarea protestelor

Curtea Constitutionala a respins cu unanimitate de voturi sesizarea depusa de USR si Forta Dreptei pe legea Ciuca Bode de modificare a Codului penal privind sanctionarea protestelor. Judecatorii au stabilit ca legea e constitutionala. Curtea a retinut ca majorarea limitelor speciale ale pedepselor penale si reglementarea unor forme agravate ale infractiunilor este de competenta exclusiva a legiuitorului, conform atributiei sale constitutionale prevazute la art. 61 alin. 1) din Constitutie, atributie pe care acesta o exercita in acord cu politica penala a statului. Totodata, Curtea a constatat ca dispozitiile Articolului unic pct. 10 cu referire la modificarea art. 371 din Codul penal din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 2862009 privind Codul penal sunt clare, precise si previzibile, nefiind contrare principiului securitatii juridice, se arata in comunicatul CCR.

Senatul a adoptat proiectul de lege pentru reducerea TVA la 5% la anumite categorii de produse pentru copii

Senatul a adoptat, luni, in calitate de prim for sesizat, proiectul de lege initiat de catre senatoarea PNL Alina Gorghiu care completeaza art. 291 alin. 3) din legea 2272015 privind Codul fiscal.

Un deputat UUR propune majorarea valorii sumei neimpozitabile

Deputatul UUR minoritati) Nicolae-Miroslav Petretchi a depus un proiect la Senat pentru completarea art. 110 alin 4) din legea 2272015 privind Codul Fiscal. Initiativa legislativa propune dublarea valorii sumei neimpozabile de 600 lei, obtinute din premii, pentru participarea la olimpiade si concursuri scolare si universitare.

UMPMV: Gabriel Oprea, declarat nevinovat de catre inalta Curte de Casatie si Justitie si Tribunalul Bucuresti in dosarul privind accidentul rutier in urma caruia si-a pierdut viata politistului Gigina

Tribunalul Bucuresti a decis, in data de 6 martie 2023, achitarea fostului vicepremier pentru securitate nationala si ministru al Afacerilor Interne Gabriel Oprea, in dosarul privind accidentul rutier din anul 2015, in urma caruia a decedat politistul Bogdan Gigina. Potrivit deciziei instantei, Gabriel Oprea a fost achitat in baza art. 16 alin. 1) lit. a) din Codul de procedura penala, respectiv fapta nu exista, transmite UMPMV.

Tribunalul Bucuresti a dispus achitarea lui Gabriel Oprea in dosarul mortii politistului Bogdan Gigina

Tribunalul Bucuresti a dispus, luni, achitarea fostului ministru de Interne Gabriel Oprea pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa, in legatura cu accidentul rutier din anul 2015 care a dus la decesul politistului Bogdan Gigina. Potrivit deciziei instantei, Gabriel Oprea a fost achitat in baza art. 16 alin. 1) lit. a) din Codul de procedura penala, .

Este Administratia Lacuri, Parcuri Bucuresti o administratie? Cum a interpretat legea prefectul Toni Grebla ca sa arate ca primarul Nicusor Dan a gresit si ANI are dreptate. Ce spun documentele de fapt (VIDEO)

Prefectul Capitalei, Toni Grebla, a dat dreptate Agentiei Nationale de Integritate ANI), care l-a acuzat pe Nicusor Dan de incompatibilitate, caci a ocupat simultan functiile de primar general si de director general al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti ALPAB). Grebla a spus ca un edil nu poate cumula mai multe functii, deci Dan nu trebuia sa fie si director general al ALPAB, care, spune prefectul, e o societate comerciala. Numai ca o Hotarare a Consiliului General al Muncipiului Bucuresti CGMB) de anul trecut a stabilit ca ALPAB e serviciu public de interes local. Prin urmare, Nicusor Dan are dreptate sa invoce in apararea sa art. 154 alin. 4 din Codul Administrativ.

Parlamentarii Alin Prunean si Dragos Popescu au depus, astazi, un proiect de modificare a Codului Silvic

Propunerea legislativa vizeaza modificarea si completarea Legii nr. 46 din 19 martie 2008 privind Codul silvic, precum si a Legii nr. 171 din 16 iulie 2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice.

Noi modificari ale Codului Rutier Cum va fi redobandit permisul de conducere anulat

Un proiect de ordonanta pentru modificarea Codului Rutier a clarificat conditiile in care persoanele cu permis de conducere anulat se pot prezenta la examenul de redobandire a acestuia. Cum se redobandeste permisul de conducere anulat, potrivit noilor modificari ale Codului Rutier Soferii condamnati prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru oricare dintre infractiunile prevazute la art. 334, art. 335 alin. 1), art. 336, art. 337, art. 338 alin. 1) si art. 339 alin. 2), 3) si 4) din Codul Penal sau pentru o infractiune care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea corporala a unei persoane, savarsita ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie, precum si persoana al carei permis de conducere a fost anulat in conditiile art. 114 alin. 1) lit. a) d) sau ale art. 115 alin. 1) pot sa se prezinta la examenul de obtinere a permisului de conducere si pentru obtinerea unui nou permis de conducere in urmatoarele situatii: au trecut 6 luni de la data executarii pedepsei amenzii sau a pedepsei in regim de privare de libertate; a trecut un an de la data gratierii totale ori a restului de pedeapsa, de la data a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere sau de la data implinirii termenului prescriptiei executarii pedepsei; a intervenit amnistia; interzicerea dreptului de a conduce anumite categorii de vehicule stabilite de instanta prevazuta la art. 66 alin. 1) lit. i) din Codul penal, a expirat sau a fost revocata; a intervenit reabilitarea, potrivit antena3. ro. Permisul de conducere international, eliberat si de D.

ALIN CHITU, SECRETAR DE STAT IN MINISTERUL FINANTELOR: Nu cred ca cineva poate sa afirme ca in Romania mai pot fi scazute taxe

Daca nu urmarim obiectivele de deficit, fondurile din PNRR pot fi blocate de Comisie * Voi cere un mandat in care ar trebui sa rescriem Codul Fiscal Chiar daca avem alegeri in scurt timp, este foarte greu de crezut ca cineva, indiferent de perspectiva politica, poate sa afirme in mod onest ca in tara noastra mai pot fi facute scaderi de taxe, a spus ieri Alin Chitu, secretar de stat in Ministerul Finantelor, intr-o conferinta de specialitate.

Cand trebuie montate cauciucurile de iarna. Ce amenzi risca cei care nu se conformeaza

Potrivit prevederilor din Codul Rutier pentru circulatia pe drumurile care sunt acoperite cu gheata, zapada sau polei, soferii trebuie sa aiba montate pe masina cauciucurile de iarna. in caz contrar, amenzile sunt usturatoare. Ce amenzi risca cei care nu se conformeaza Nerespectarea prevederilor privind cauciucurile de iarna constituie contraventie si se sanctioneaza cu o amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni. Codur Rutier prevazand aceasta sanctiune la art. 102, alin. 1, punctul 28 si are urmatorul text: .

Cand trebuie montate cauciucurile de iarna. Ce amenzi risca cei care nu se conformeaza

Potrivit prevederilor din Codul Rutier pentru circulatia pe drumurile care sunt acoperite cu gheata, zapada sau polei, soferii trebuie sa aiba montate pe masina cauciucurile de iarna. in caz contrar, amenzile sunt usturatoare. Ce amenzi risca cei care nu se conformeaza Nerespectarea prevederilor privind cauciucurile de iarna constituie contraventie si se sanctioneaza cu o amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni. Codur Rutier prevazand aceasta sanctiune la art. 102, alin. 1, punctul 28 si are urmatorul text: .

CCIR a transmis Guvernului Romaniei o serie de propuneri privind modificarea Codului Fiscal

Camera de Comert si Industrie a Romaniei CCIR), impreuna cu Camerele de Comert si Industrie Judetene si companiile membre ale acestora, au inaintat azi, 13 iulie, prim-ministrului Guvernului Romaniei, dl. Nicolae Ciuca, o serie de propuneri fata de proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal, avandu-se in vedere impactul major al actului normativ asupra activitatii antreprenorilor romani, climatului investitional si economiei nationale. CCIR considera ca imperativ necesara consultarea organizatiilor reprezentative ale mediului de business in marja modificariicompletarii Codului Fiscal, precum si realizarea unor analize de impact corespunzatoare pentru asigurarea unui climat favorabil dezvoltarii afacerilor. Asemenea multor tari din occident si Romania se confrunta cu o criza severa a fortei de munca, in special a lucratorilor calificati, iar acest aspect poate fi realizat doar prin masuri care vizeaza, pe baza unor analize fundamentate, acordarea de facilitati, redimensionarea impozitelor etc. , astfel incat costurile cu forta de munca in tara noastra sa nu mai fie atat de ridicate, iar migratia fortei de munca sa fie diminuata, daca nu chiar eliminata. Plecand de la aspectele argumentate, CCIR a inaintat Guvernului Romaniei o scrisoare continand urmatoarele observatii si propuneri in ceea ce priveste proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal: in contextul masurilor de modificare a unor reglementari fiscale, trebuie continuate demersurile pentru cresterea colectarii la bugetul de stat, astfel incat, pe termen mediu si lung, sa nu mai fie necesara majorarea taxelor; in acest sens, sustinem faptul ca, in cursul acestui an, trebuie luate cu prioritate, toate masurile de control care se impun din partea organelor fiscale, pentru o cat mai eficienta colectare a impozitelor si taxelor datorate de contribuabili si, in egala masura, trebuie asigurata o crestere considerabila a veniturilor la buget de stat prin combaterea evaziunii fiscale si intensificarea controalelor, in sectoarele de activitate cu cel mai mare risc. oferirea de facilitati vizand scutirea de impozit a profitului investit si pentru investitiile in active utilizate in activitatea de productie si procesare, activele reprezentand retehnologizare, pentru stimularea contribuabililor de a dezvolta noi capacitati de productie si de a le moderniza pe cele existente. reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 milion de Euro la 500. 000 Euro, pentru incadrarea unei companii in categoria microintreprinderilor; in ceea ce priveste masura instituirii unei taxari de 1% din cifra de afaceri a microintreprinderilor cu conditia ca acestea sa aiba, obligatoriu, cel putin un angajat cu norma intreaga, consideram necesara o evaluare mai aprofundata, in conditiile in care pentru microintreprinderile aflate la debut de activitate este dificil sa se sustina o norma intreaga. referitor la propunerea de majorare a impozitului pe dividende de la 5% la 8%, care vizeaza descurajarea folosirii veniturilor din dividende pentru remunerarea angajatilor, consideram ca, pentru a avea efecte benefice asupra mediului de business, o asemenea masura ar trebui corelata cu diminuarea taxelor pe munca, care sunt inca necompetitive in Romania; in privinta propunerii de taxare a contractelor part-time la nivelul salariului minim, consideram ca este necesara reevaluarea oportunitatii implementarii acestei masuri si analiza impactului specific, intrucat aceasta ar putea determina o mai mare crestere a costurilor cu forta de munca, in plina criza existenta pe aceasta piata, la nivel national si european. Sustinem, in acelasi timp, necesitatea intensificarii controalelor din partea Inspectoratelor teritoriale de munca pe latura verificarii cazurilor de munca la negru si, implicit, combaterea acestui fenomen; in ceea ce priveste restrictionarea ca o persoana sa nu poata fi asociat sau actionar care sa detina peste 25% din valoareanumarul titlurilor de participare sau a dreptului de vot la mai mult de 3 persoane juridice romane care sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, consideram aceasta masura ca fiind prea restrictiva si deopotriva descurajanta pentru dezvoltarea initiativelor antreprenoriale in Romania. consideram justificata preocuparea legiuitorului delegat de a limita exploatarea abuziva a regimului fiscal al microintreprinderii, in cazul acelor contribuabili care, sub pretextul unei multitudini de denumiri si forme a contractelor de servicii incheiate cu microintreprinderi, mascheaza in fapt o relatie de dependenta care mai degraba ar fi trebuit sa se constituie intr-un contract de muncaintr-un raport de ordin salarial; in privinta propunerii de modificare si completare a articolului 47, alineatul 3), consideram ca ar trebui exceptate societatile cu activitate de distribuitori brokeri) de asigurari, de la punctul g), pentru a diferentia marile companii de asigurari si reasigurari de micii intermediari. 1Potrivit statisticilor oficiale, in Romania functioneaza peste 10 mii de microintreprinderi in acest sector, acestea avand peste 30 mii de angajati, iar peste 80% dintre aceste societati isi desfasoara activitatea in localitati avand sub 30. 000 de locuitori. Prin urmare, propunem exceptarea acestor categorii de intreprinderi de la aplicarea noilor modificari fiscale, astfel incat acestea sa isi poata continua activitatea prin aplicarea regimului fiscal al microintreprinderilor; va rugam sa dispuneti si analiza impactului modificarilor propuse asupra intreprinderilor individuale P. ), deoarece, in cazul acestora, contributia la asigurarile sociale practic se va dubla. Concret, aceasta inseamna ca acei mici antreprenori, care realizeaza venituri mai mari de 5. 100 de lei pe luna vor plati 20. 000 de lei, in loc de 10. 000 de lei pe an, cat platesc in prezent, la asigurarile sociale; Prin OUG nr. 2018 au fost instituite facilitati fiscale privind veniturile salariale ale angajatilor din domeniul constructiilor pentru o perioada de 10 ani 2019-2029), dar, in prezent, dupa doar 3 ani si jumatate, se pune problema modificarii acestei reglementari. Consideram necesara reevaluarea masurii propuse, intrucat in domeniul constructiilor, contractele de lucrari au durate de executie ce se intind de la mai multe luni, pana la mai multi ani, iar clauzele contractuale privind costurile lucrarilor si bugetarea preturilor la licitatii sunt ferme si, ca atare, nu pot fi modificate pe parcurs. va rugam, de asemenea, sa dispuneti analiza impactului modificarilor propuse asupra sectorului transportului rutier de marfuri si persoane; prin legislatia in vigoare, nu sunt considerate a fi impozabile indemnizatia de delegare, cea de detasare, inclusiv indemnizatia specifica detasarii transnationale, sumele suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate, precum si orice sume de aceeasi natura, cu conditia ca acestea sa se incadreze in plafonul de 3 salarii de baza. Daca s-ar introduce noile modificari propuse la art. 76, dupa alin. 4), exista riscul ca organele fiscale cu atributii de control sa recalifice veniturile reprezentand indemnizatiile mai sus mentionate, ca fiind neimpozabile numai in limita a 33% din salariul de baza si nu in limita a 3 salarii de baza, ceea ce ar duce, din nou, la imprevizibilitatea fiscala cu care acest sector s-a confruntat pana in luna martie 2022. Din aceste considerente, consideram oportun ca, in cadrul variantei finale a proiectului de Ordonanta, acest paragraf sa fie eliminat; sesizam necesitatea reanalizarii propunerii de majorare a limitelor minime ale cotelor de impozitare, atat pentru cladirile rezidentiale, cat si pentru cele nerezidentiale. Propunem realizarea unei analize de impact a diferentelor generate de modificarea propusa fata de nivelurile actuale ale impozitelor pe cladiri si implementarea majorarii propuse, ulterior, pornind de la calcule concrete si realiste; la categoria impozitelor indirecte, in ceea ce priveste masura propusa referitoare la aplicarea cotei reduse de TVA de 5% la achizitia de locuinte la inceputul anului a fost majorata valoarea maxima pentru care se poate aplica aceasta cota, de la 450. 000 de lei la 700. 000 de lei, iar in prezent se propune reducerea plafonului la 600. 000 de lei. Fata de aceste aspecte, propunem pastrarea in vigoare a plafonului actual, de 140. 000 de euro, la care sa se aplice TVA de 5%, pentru o singura locuinta, per familie, masura menita sa echilibreze preturile locuintelor construite si sa incurajeze activitatile in domeniul constructiilor civile, in Romania; in contextul propunerii cresterii cotei de TVA pentru serviciile turistice de cazare, alimentatie publica etc. ), de la 5% la 9%, consideram oportuna evaluarea oportunitatii echilibrarii cotei de TVA aplicata serviciilor prestate de agentiile de turism, care, in prezent, aplica o cota de 19%. in prezent, agentiile de turism incaseaza de la turisti si platesc prestatorilor de servicii din turism preturi, respectiv tarife, la care se aplica o cota redusa de TVA, dar sunt obligate sa aplice cota de 19% la comisionul aplicat de acestea; in privinta cresterii costurilor salariale cu zilierii, in special in agricultura, consideram ca este necesara o analiza mai aprofundata a situatiei acestora si propunem, pentru moment, renuntarea la modificarile legislative specifice in discutie, cel putin pana la identificarea unor solutii si forme de colaborare care sa fie benefice atat angajatorilor cat si angajatilor.

Parchetul Militar din tara noastra deschide o ancheta in legatura cu invazia rusa din Ucraina

Parchetul de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie s-a sesizat din oficiu cu privire la savarsirea de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1) lit. g) si k) din Codul penal.

Alin Burcea, despre trecerea de la impozitul forfetar sau specific, la impozitul pe profit normal: Cred ca e mai bine sa ramana asa cum e

Alin Burcea, CEO Paralela 45, a transmis joi, in emisiunea Talk News de la Profit News TV, despre modificarile la Codul Fiscal analizate in cadrul Executivului, ca se discuta despre trecerea de la impozitul forfetar sau specific, la impozitul pe profit normal si ca spera ca se va intampla de la 1 ianuarie, pentru a nu schimba regulile in timpul jocului.

actualitate, 09:01

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,23 seconds )