Libnet.ro
UNICEF

15:00

Plafonul Veniturilor

Libnet Ro
Cine va mai primi bani pe cardurile sociale pentru alimente. Plafonul veniturilor va creste

Cine va mai primi bani pe cardurile sociale pentru alimente. Plafonul veniturilor va creste

In urma cu o zi, a fost anuntata o schimbare semnificativa in ceea ce priveste beneficiarii cardurilor sociale pentru alimente. Plafonul veniturilor pentru acesti beneficiari va fi marit, permitand astfel unui numar mai mare de persoane sa primeasca sprijin financiar. Cine sunt noii beneficiari Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene MIPE) a facut un anunt important .

Schimbari la cardurile sociale in 2024. Creste plafonul veniturilor pentru cei care primesc alimente si mese calde

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene anunta joi ca, incepand cu acest an, persoanele vulnerabile cu venituri nete mai mici de 2. 000 lei vor beneficia de cardurile sociale pentru alimente si mese calde.

Mai multi romani vor primi vouchere pentru alimente in 2024. La cat creste plafonul veniturilor din ianuarie

Vesti bune de la Guvern pentru milioane de persoane. Mai multi romani vor primi vouchere pentru alimente in 2024. Afla, din randurile de mai jos, la cat creste plafonul veniturilor, din ianuarie, anuntul a fost facut recent de autoritati. Creste numarul romanilor care vor primi vouchere pentru alimente in 2024 in contextul scumpirilor ce au .

Comisia pentru energie din Parlamentul European, decizie de ultima ora. Se renunta la plafonul pe veniturile din energie electrica

Comisia pentru energie a Parlamentului European a acceptat miercuri sa renunte la o propunere de limitare a veniturilor exceptionale ale centralelor electrice in cazul in care Europa se va.

Veniturile din petrol ale Rusiei s-au prabusit dupa plafonarea pretului

Plafonul pretului petrolului din Rusia a dus la prabusirea cu 50% a veniturilor in primele cinci luni ale acestui an, a declarat secretarul adjunct al Trezoreriei americane Wally Adeyemo, in timpul unui discurs la Washington.

Nicusor Dan: Exista o impartire defectuoasa a veniturilor intre PMB si primariile de sector. Plafonul de imprumut, insuficient

Declaratiile au fost facute cu ocazia deschiderii oficiale dedicate listarii unei noi emisiuni de obligatiuni a Municipiului Bucuresti pe Piata Reglementata a bursei.

Situatii speciale pe care beneficiarii cardurilor de energie le pot intampina si pot ramane fara banii pentru plata facturilor

MIPE a intocmit unghid cu situatii specialece pot fi intampinate in implementarea masurii. in unele dintre aceste situatii, beneficiarii pot ramane fara bani pentru facturi. De la 1 februarie a inceput distribuirea cardurilor de energie Ajutorul pentru energie este acordat pentru aproximativ 4 milioane de persoane vulnerabile, care locuiesc in aproximativ 2,8 milioane de gospodarii eligibile, pentru a compensa pretul la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrica, energie termica centralizata, gaze, butelie, lemne pentru foc, pacura, peleti si alte materiale de incalzire. La 25 ianuarie a inceput procesul deprintare si implicuire a cardurilor de energie, iar de la 1 februarieprimele carduri au ajuns catre beneficiari. in continuare, potrivit calendarului asumat, incepand de la20 februariese vor efectua platile pentru facturile curente si restante. Potentialii beneficiari vor fi instiintati daca s-au descoperit situatii care ii fac neeligibili. in acest caz, ei pot suna la0319966, numarul de call center-ul pentru care Posta a mobilizat peste 50 de angajati, unde vor primi informatii suplimentare si vor fi indrumati, daca situatia poate fi corectata. Am realizat zilele acestea un ghid care vine sa solutioneze toate spetele speciale ce pot sa apara in procesul de acordare si utilizare a cardurilor de energie. A fost trimis deja catre toate oficiile postale din tara, pentru ca postasii sa fie pregatiti sa vina in sprijinul beneficiarilor. Fiind o masura cu un asemenea impact in ceea ce priveste numarul de beneficiari, este firesc ca nu poate exista un tipar standard. Noi trebuie sa fim pregatiti pentru a preintampina orice posibila deficienta. in acest sens, postasii din intreaga tara sunt pregatiti si au materialele necesare pentru a-i ajuta pe beneficiari. Am discutat cu ei zilele trecute si vom mai avea video call-uri pentru a ne prezenta realitatea de la firul ierbii. Pe aceasta cale vreau sa le multumesc, pentru ca ei au facut ca aceasta masura sa fie cu adevarat posibila, a transmis ministrul Marcel Bolos, potrivit Antena3. Situatii speciale intampinate Pentru a veni in sprijinul beneficiarilor, MIPE a intocmit si unghid cu situatii specialece pot fi intampinate in implementarea masurii. Redam mai jos situatiile speciale cuprinse in ghid: Caz I Ce documente trebuie sa prezinte beneficiarul pentru plata facturilor la energie? Trebuie aduse in original? Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plati prin mandat postal sunt urmatoarele: cardul de energie valabil la data la care se efectueaza plata prin servicii de mandat postal, in original; actul de identitate al beneficiarului de sprijin, in original; documentuldocumentele justificativjustificative prin care face dovada datoriei curente sisau restante fata de furnizorul de energie sisau, dupa caz, fata de asociatia de proprietarilocatari. in situatia documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat in original, iar facturile la energie pot fi aduse in original sau pot fi prezentate, pe telefon, in format electronic. in cazul reprezentantului legalimputernicitului conventional se va prezenta si imputernicirea in original, actul de identitate al celui imputernicit in original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin in original, certificatul de nastere al minorului in cazul in care beneficiarul este minor). Caz II Este posibil ca titularul cardului de energie sa emita imputernicire in forma olografa scrisa de mana) pentru a efectua plati prin serviciul de mandat postal. Ce alte documente sunt necesare? imputernicirea este acceptata in situatii in care beneficiarul nu are capacitate de exercitiu sau din cauza bolii sau altei situatii de dificultate nu se poate deplasa la oficiul postal, de exemplu: Copiii inscrisi pe cardul de energie; Persoanele incadrate in grad de handicap inscrise pe cardul de energie; Persoanele varstnice imobilizate la pat sau fara sprijin; imputernicireareprezentarea legala poate fi dovedita prin deciziehotarare judecatoreasca de instituire a tuteleicuratelei, iar in cazul copiilor acestia vor fi reprezentati de parinti. in acest din urma caz, parintele trebuie sa prezinte si certificatul de nastere al copilului in original. De asemenea, se accepta si imputernicire olografa scrisa de mana) in situatia persoanelor varstnice imobilizate la pat fara sprijinalte situatii in care beneficiarii sunt in nevoie. Nu este necesara autentificarea imputernicii la notar. Caz III Titularul are domiciliul inscris pe cardul de energie care este acelasi cu domiciliul inscris pe factura de energie. Factura este emisa pe un nume diferit, dar locul de consum este acelasi. Cum procedam? Se va efectua plata prin servicii de mandat postal pe baza documentelor obisnuite intrucat locul de consum inscris pe card este acelasi cu locul de consum inscris pe factura de energie. Caz IV Titularul cardului de energie are domiciliul inscris pe card diferit de domiciliul inscris pe factura emisa de furnizorul de energie. Factura de energie este emisa pe numele beneficiarului de card. Sau Titularul cardului de energie este persoana diferita de persoana pe numele careia s-a emis factura de energie. Locul de consum de pe factura de energie este diferit de domiciliul titularului inscris pe cardul de energie. Cum se procedeaza? in aceste situatii, daca adresa de pe card si cea de pe factura sunt diferite, nu se poate efectua plata, nefiind indeplinite conditiile legale. Daca beneficiarul doreste sa efectueze plata la adresa mentionata pe factura, trebuie sa isi clarifice situatia locativa prin stabilirea resedintei la adresa pe care o doreste si ulterior va fi realizata verificarea conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz V Desi am primit cardul in care se mentioneaza adresa de resedinta, in fapt locuiesc la adresa de domiciliu si as dori sa platesc facturile la domiciliu. in aceasta situatie, beneficiarul trebuie sa mearga la directia de evidenta a persoanelor pentru a solicita incetarea valabilitatii mentiunii de stabilire a resedintei. Ulterior stabilirii resedintei, vor realiza demersurile de verificare a conditiilor de eligibilitate cu privire la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz VI Titularul cardului de energie locuieste in chirie la o adresa care nu este aceeasi cu adresa care este inscrisa in cardul de energie si care este adresa de domiciliu din cartea de identitate. Factura de energie este emisa pentru locul de consum unde locuieste titularul, dar unde nu si-a stabilit resedinta. Cum procedam? Beneficiarul de sprijin trebuie sa isi solutioneze situatia locativa, prin stabilirea resedintei conform situatiei de fapt. Ulterior stabilirii resedintei la adresa unde locuieste efectiv cu chirie, vor fi realizate verificarile privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz VII Ce se intampla in situatia in care am primit doua carduri de energie pentru acelasi loc de consum? in aceasta situatie, care poate aparea in mod exceptional, va rugam sa va adresati de urgenta serviciului de Call Center al Postei Romane, care va realiza verificarile necesare si pe baza informatiilor rezultate va anula unul dintre carduri. Caz VIII Titularul cardului de energie are locul de consum inscris pe cardul de energie, iar factura de energie contine erori cu privire la locul de consum. Factura de energie este emisa pe numele titularului de cardunuia dintre acestia. Cum se procedeaza? Plata prin servicii de mandat postal poate avea loc pe baza datelor corectate de furnizorul de energie, ulterior unei solicitari din partea beneficiarului in acest sens. Caz IX Cardul de energie nu a fost emis. Beneficiarul a primit instiintare ca este exclus din lista de beneficiari pe motiv ca venitul de eligibilitate pentru a beneficia de sprijin depaseste plafonul de 2. 000 lei netmembrulocul de consum. Cum se procedeaza? Daca la locul de consum beneficiarul nu locuieste cu alti colocatari, desi acestia scriptic figureaza la locul de domiciliuresedinta al beneficiarului si din diferite motive nu este posibila incetarea valabilitatii mentiunii acestora de stabilire a resedinteidomiciliului la locul de domiciliu, atunci beneficiarul se va adresa primariei de care apartine pentru a se intocmi o ancheta sociala din care sa reiasa cati colocatari locuiesc la acea adresa in mod real impreuna cu beneficiarul. Ancheta sociala se solicita de catre beneficiarul sprijinului. Daca beneficiarul nu se poate deplasa din motive de ordin medical, poate imputernici o alta persoana sa solicite efectuarea anchetei sociale, printr-o declaratie olografa. Ancheta sociala se preda in termen de 10 zile la oficiul postal de care apartine beneficiarul sprijinului. Oficiul Postal va introduce datele cuprinse in ancheta sociala in aplicatia informatica si se vor face verificarile necesare cu privire indeplinirea conditiilor de eligibilitate la locul de consum. Daca in urma verificarii se constata eligibilitate, se va emite cardul si, ulterior, acesta poate efectua plati prin serviciul de mandat postal. Caz X Titularul cardului de energie are adresa de domiciliu impreuna cu alti beneficiari de pe raza unei unitati administrativ teritoriale: comunaorasmunicipiu, situatie cauzata de faptul ca nu exista nomenclator stradal, sau ca nu este operata adresa de domiciliu in actele de identitate ale beneficiarului de card. Cum procedam? Oficiantul postal distribuie declaratii pe propria raspundere pentru beneficiarii de card pentru a face posibila identificarea colocatarilor de la adresa de domiciliu a beneficiarilor. Oficiantul postal preda aceste documente la Posta pentru a fi realizate verificarile necesare cu privire la locul de consum. Daca beneficiarul de card impreuna cu colocatarii de la adresa de domiciliu se incadreaza in plafonul de venit de 2. 000 lei netmembruloc de consum, se va emite. in situatia in care, in urma verificarilor, rezulta ca una dintre persoane figureaza la mai multe locuri de consum, postasul va distribui o alta declaratie pe proprie raspundere in care persoana va preciza locul sau de consum real si, ulterior, se vor realiza verificarile si interogarile datelor obtinute pentru noul loc de consum. in functie de rezultatul verificarilor, se va emite cardul de energie. Caz XI Titularul cardului de energie are mai multe locuri de consum care au reiesit din verificarea bazelor de date de la evidenta populatiei. Cardul va mai fi emis. Cum se va proceda? Astfel de situatii pot aparea doar in situatia prelucrarii declaratiilor pe proprie raspundere si a anchetelor sociale. Cardul se emite ulterior realizarii verificarilor privind indeplinirea criteriilor de eligibilitate la locul de consum unde persoana declara ca locuieste efectiv. in orice situatie, pe locul de consum va fi emis un singur card. Caz XII Titularul are card de energie emis. in urma verificarilor din bazele de date pentru cea de-a 2-a transa acesta figureaza la o noua adresa de domiciliu, respectiv loc de consum. Cum vom proceda in astfel de situatii? Cardul de energie emis initial pe numele beneficiarului de ajutor de sprijin se va anula, respectiv va fi emis un nou card la adresa de domiciliu la care figureaza in cazul indeplinirii conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. Caz XIII Titularul sprijinului s-a mutat la o alta adresa. Cardul de energie a fost emis la adresa de domiciliu initiala. Factura este emisa de furnizorul de energie la noua adresa de domiciliu a beneficiarului de sprijin. Cum procedam? Beneficiarul nu poate face plati la noua adresa pana ce nu se vor face noi verificari in aplicatia informatica cu privire la indeplinirea conditiilor de eligibilitate a noului loc de consum. Caz XIV Ce trebuie sa faca beneficiarul pentru a achita de la domiciliu factura la energie, prin intermediul postasului? Beneficiarul va suna la serviciul de Call Center si va solicita prezenta postasului la locul de consum in vederea platii facturilor. Beneficiarului i se vor comunica data si intervalul orar cand va veni postasul, precum si documentele pe care trebuie sa le prezinte acestuia in vederea efectuarii platii. Caz XV Care sunt obligatiile oficiantilor postali la efectuarea unei plati prin servicii de mandat postal? Obligatiile oficiantilor postali la efectuarea unei plati prin servicii de mandat postal sunt urmatoarele: Sa verifice valabilitatea cardului de energie prin citirea codului de bare inscris pe cardul de energie; Sa verifice identitatea beneficiarului de sprijin prin confruntarea datelor de identificare inscrise pe card cu datele de identificare din carteabuletinul de identitate. Daca sunt mai multi beneficiari inscrisi pe card este suficienta verificarea unuia singur dintre acestia, respectiv a beneficiarului care efectueaza plata prin servicii de mandat postal; Sa verifice corelarea informatiilor din cardul de energie cu factura emisa de furnizorul de energie mai ales in ceea ce priveste corelarea datelor cu locul de consum. Sa completeze dovada serviciilor de mandat postal si sa o inmaneze beneficiarului de sprijin; Sa predea pentru operare la oficiul postal sau dupa caz sa opereze plata prin servicii de mandat postal, respectiv sa transfere banii in termen de 3 zile la furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari; Sa se asigure de pastrarea si arhivarea electronica a documentelor justificative in baza carora s-au efectuat platile prin servicii de mandat postal: facturi, chitante, ordine de plata, avize de insotire a marfii etc. , Caz XVI Cand si cum se utilizeaza certificatul de validare a datoriei? Cine il elibereaza? Ce documente sunt necesare pentru eliberarea certificatului? Certificatul de validare a datoriilor este documentul justificativ prin care se face dovada datoriilor curente si restante pe care beneficiarul sprijinului le are la asociatia de proprietarilocatari pentru furnizarea de energie termica in sistem centralizat. El se elibereaza de catre asociatiile de proprietarilocatari la solicitarea beneficiarului de sprijin, pe baza cardului de energie si a documentului de identitate al acestuia. Certificatul de validare a datoriilor se inregistreaza intr-un registru special prin grija asociatiei de proprietarilocatari. Nu este transmisibil si se foloseste doar de catre titularultitularii cardului de energie pentru a achita datoria fata de asociatia de proprietarilocatari pentru consumul de energie termica in sistem centralizat. Caz XVII Ce este dovada serviciilor de mandat postal? Cine o elibereaza? La ce este folositor acest document? Dovada serviciilor de mandat postal este documentul justificativ prin care C. POSTA ROMANA confirma ca va efectua transferul sumei catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari in termen de 3 zile de la data la care a fost emisa aceasta. Dovada serviciilor de mandat postal trebuie pastrata pe toata perioada utilizarii sprijinului, intrucat cu ajutorul acesteia se pot corecta eventualele erori privind neoperarea la timpoperarea eronataoperarea partiala a datoriilor pe care beneficiarul de sprijin le are catre furnizorii de energieasociatia de proprietarilocatari. Furnizorii de energieasociatiile de proprietarilocatari opereaza plata datoriilor in baza documentelor justificative emise de Posta Romana. Dovada serviciilor de mandat postal se elibereaza in mod obligatoriu odata cu operarea platii prin servicii de mandat postal. Daca dovada serviciilor de mandat postal nu este eliberata, beneficiarul sprijinului este obligat sa solicite aceasta oficiantului postal. Caz XVIII Cum se pot indrepta erorile care decurg din neoperarea in evidentele contabile a datoriei beneficiarului sprijinului fata de asociatia de proprietarifurnizorul de energie? Beneficiarul sprijinului va apela serviciul de Call Center, la numarul 0319966, care este operational prin grija C. POSTA ROMANA, respectiv pentru a se asigura ca a avut loc transferul de bani catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari. Dupa confirmarea ca operatiunea a avut loc, respectiv ca banii au fost virati de la C. POSTA ROMANA catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari, beneficiarul sprijinului va lua legatura cu furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari pentru clarificarea situatiei care a aparut. Caz XIX Cum pot deconta facturile pentru cumpararea lemnelor de foc pe care le-am achitat in numerar? Facturile pentru lemne de foc care au fost cumparate incepand cu luna august 2022 pot fi decontate in numerar de la postasi sau de la oficiile postale pe baza documentelor doveditoare, respectiv factura si chitantaordin de plata pentru achitarea acestoraetc. Documentele justificative care insotesc facturadocumentul de plata sunt cardul de energie si actul de identitate in original. Daca facturiledocumentele de plata nu mai exista se accepta duplicat dupa acestea. Duplicatul facturii de energie si a documentelor de plata se elibereaza de catre furnizorul de material lemnos. Caz XX Unde pot suna pentru nelamuriri? Ce informatii se pot obtine? Pentru orice informatii in legatura cu sprijinul pentru compensarea pretului la energie se poate apela serviciul de Call Center care functioneaza in cadrul C. POSTA ROMANA, la numarul de telefon 0319966. in cadrul Call Center-ului se pot obtine informatii referitoare la: Calitatea de beneficiar de sprijin; Emiterea, distribuirea si valabilitatea cardului de energie; Numarul si situatia veniturilor pentru colocatarii cu care locuieste beneficiarul de sprijin; Situatia colocatarilor care se afla la aceeasi adresa de domiciliu cu beneficiarul ajutorului de sprijin; Ce trebuie sa faca beneficiarul in situatia in care cardul este pierdutdeteriorat; Modalitatea de plata a facturilor la energie si a decontarii lemnelor pentru foc. Caz XXI Cat de vechi pot fi facturile de energie pe care urmeaza sa le platesc? Facturile la energiedatoriile fata de asociatia de proprietarilocatari pot fi platite prin servicii de mandat postal daca sunt emise incepand cu luna ianuarie 2023. in cazul decontarii contravalorii lemnelor pentru foc, documentele doveditoare pot fi emise incepand cu luna august 2022. Pentru prima transa de bani, plata prin servicii de mandat postal poate avea loc incepand cu data de 20 februarie 2023. Caz XXII Care este valabilitatea cardului de energie? Cat timp pot efectua plati cu cardul de energie? Cardul de energie are valabilitatea asigurata pana la 31. 2023, dar platile se pot efectua la oficiile postale pana in data de 27. in baza cardului se pot efectua plati in urmatoarele perioade: Pentru transa I valoare de 700 lei, in perioada 20. 2023; Pentru transa II valoare de 700 lei, in perioada septembrie 2023 27. 2023 Caz XXIII Cum pot vizualiza soldul ramas pe card? Soldul se poate interoga in doua modalitati: Prin dovada serviciilor de mandat postal care are inscris soldul dupa fiecare plata efectuata de beneficiarul sprijinului, inclusiv in cazul in care plata s-a realizat prin intermediul postasului, la domiciliul beneficiarului; Prin accesarea site-ului C. POSTA ROMANA pentru afisarea electronica a acestui sold; Caz XXIV Pot efectua plati electronice prin servicii de e-mandat postal? Aceste servicii se pot utiliza prin accesarea site-ului C. POSTA ROMANA, cu conditia sa fie atasate la serviciile de mandat postal electronice, in format scanat, urmatoarele documente: cardul de energie, actul de identitate si factura de furnizare a energiei sau dupa caz certificatul de validare a datoriei. La utilizarea serviciilor de e-mandat postal se va introduce seria cardurilor de energie care se afla inscrisa sub codul de bare al cardului. in baza acestor documente si a completarii formularelor, C. POSTA ROMANA, dupa verificarea operatiunii de plata prin servicii de mandat postal, va va trimite in termen de maxim 3 zile prin e-mail dovada serviciilor de mandat postal. Caz XXV Ce documente arhiveaza electronic C. POSTA ROMANA odata cu efectuarea platilor prin servicii de mandat postal? Documentele care se arhiveaza o data cu efectuarea platilor prin serviciul de mandat postal sunt facturile de energie documentele justificative care au stat la baza efectuarii platii prin serviciul de mandat postal) scanate, certificatele de validare a datoriei, dovada serviciilor de mandat postal, declaratiile pe proprie raspundere, anchetele sociale, cartile de identitate scanate. Caz XXVI Cum se indreapta eroarea atunci cand sunt returnate ordinele de plata pentru beneficiarii ajutorului de sprijin? Documentul de plata emis eronat se reemite prin grija C. POSTA ROMANA, iar termenul de 3 zile pentru virarea banilor la furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari trebuie respectat. Erorile bancare sunt indreptate potrivit normelor bancare in vigoare. Caz XXVII Care sunt obligatiile furnizorilor de energieasociatia de proprietari locatari dupa primirea banilor? Furnizorii de energieasociatiile de proprietarilocatari au urmatoarele obligatii dupa incasarea sumelor de bani de la Posta Romana: Operarea in evidentele contabile a platii datoriei beneficiarului fata de furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari; Diminuarea datoriei beneficiarului cu suma platita prin servicii de mandat postal; Arhivarea electronica a facturilor la energie emise pentru beneficiarii de sprijin si a certificatelor de validare a datoriei, in situatia asociatiilor de proprietarilocatari.

Creste plafonul veniturilor privind acordarea de medicamente compensate cu 90%

Veste buna pe sfarsit de an. Dan Carbunaru, purtatorul de cuvant al Guvernului, a declarat ca incepand de la 1 ianuarie, plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90% creste cu 12. incepand cu 1 ianuarie 2023, creste cu 12,5% plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente .

Creste plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%

Guvernul a decis ca de la inceputul anului viitor sa creasca plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%.

Veste buna pentru pensionari Ce se intampla cu plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%

Purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan Carbunaru, a anuntat ca incepand cu 1 ianuarie 2023 creste cu 12,5% plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%. Dan Carbunaru, despre plafonul veniturilor privind acordarea de medicamente compensate cu 90% incepand cu 1 ianuarie 2023, creste cu 12,5% plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%. Actul normativ aprobat prevede ca, incepand cu 1 ianuarie 2023, toti pensionarii cu venituri de pana la 1. 608 leiluna inclusiv, indiferent daca realizeaza sau nu alte venituri, sa beneficieze de medicamente compensate in proportie de 90% din sublista B prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 7202008, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan Carbunaru.

CCIR a transmis Guvernului Romaniei o serie de propuneri privind modificarea Codului Fiscal

Camera de Comert si Industrie a Romaniei CCIR), impreuna cu Camerele de Comert si Industrie Judetene si companiile membre ale acestora, au inaintat azi, 13 iulie, prim-ministrului Guvernului Romaniei, dl. Nicolae Ciuca, o serie de propuneri fata de proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal, avandu-se in vedere impactul major al actului normativ asupra activitatii antreprenorilor romani, climatului investitional si economiei nationale. CCIR considera ca imperativ necesara consultarea organizatiilor reprezentative ale mediului de business in marja modificariicompletarii Codului Fiscal, precum si realizarea unor analize de impact corespunzatoare pentru asigurarea unui climat favorabil dezvoltarii afacerilor. Asemenea multor tari din occident si Romania se confrunta cu o criza severa a fortei de munca, in special a lucratorilor calificati, iar acest aspect poate fi realizat doar prin masuri care vizeaza, pe baza unor analize fundamentate, acordarea de facilitati, redimensionarea impozitelor etc. , astfel incat costurile cu forta de munca in tara noastra sa nu mai fie atat de ridicate, iar migratia fortei de munca sa fie diminuata, daca nu chiar eliminata. Plecand de la aspectele argumentate, CCIR a inaintat Guvernului Romaniei o scrisoare continand urmatoarele observatii si propuneri in ceea ce priveste proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 2272015 privind Codul fiscal: in contextul masurilor de modificare a unor reglementari fiscale, trebuie continuate demersurile pentru cresterea colectarii la bugetul de stat, astfel incat, pe termen mediu si lung, sa nu mai fie necesara majorarea taxelor; in acest sens, sustinem faptul ca, in cursul acestui an, trebuie luate cu prioritate, toate masurile de control care se impun din partea organelor fiscale, pentru o cat mai eficienta colectare a impozitelor si taxelor datorate de contribuabili si, in egala masura, trebuie asigurata o crestere considerabila a veniturilor la buget de stat prin combaterea evaziunii fiscale si intensificarea controalelor, in sectoarele de activitate cu cel mai mare risc. oferirea de facilitati vizand scutirea de impozit a profitului investit si pentru investitiile in active utilizate in activitatea de productie si procesare, activele reprezentand retehnologizare, pentru stimularea contribuabililor de a dezvolta noi capacitati de productie si de a le moderniza pe cele existente. reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 milion de Euro la 500. 000 Euro, pentru incadrarea unei companii in categoria microintreprinderilor; in ceea ce priveste masura instituirii unei taxari de 1% din cifra de afaceri a microintreprinderilor cu conditia ca acestea sa aiba, obligatoriu, cel putin un angajat cu norma intreaga, consideram necesara o evaluare mai aprofundata, in conditiile in care pentru microintreprinderile aflate la debut de activitate este dificil sa se sustina o norma intreaga. referitor la propunerea de majorare a impozitului pe dividende de la 5% la 8%, care vizeaza descurajarea folosirii veniturilor din dividende pentru remunerarea angajatilor, consideram ca, pentru a avea efecte benefice asupra mediului de business, o asemenea masura ar trebui corelata cu diminuarea taxelor pe munca, care sunt inca necompetitive in Romania; in privinta propunerii de taxare a contractelor part-time la nivelul salariului minim, consideram ca este necesara reevaluarea oportunitatii implementarii acestei masuri si analiza impactului specific, intrucat aceasta ar putea determina o mai mare crestere a costurilor cu forta de munca, in plina criza existenta pe aceasta piata, la nivel national si european. Sustinem, in acelasi timp, necesitatea intensificarii controalelor din partea Inspectoratelor teritoriale de munca pe latura verificarii cazurilor de munca la negru si, implicit, combaterea acestui fenomen; in ceea ce priveste restrictionarea ca o persoana sa nu poata fi asociat sau actionar care sa detina peste 25% din valoareanumarul titlurilor de participare sau a dreptului de vot la mai mult de 3 persoane juridice romane care sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, consideram aceasta masura ca fiind prea restrictiva si deopotriva descurajanta pentru dezvoltarea initiativelor antreprenoriale in Romania. consideram justificata preocuparea legiuitorului delegat de a limita exploatarea abuziva a regimului fiscal al microintreprinderii, in cazul acelor contribuabili care, sub pretextul unei multitudini de denumiri si forme a contractelor de servicii incheiate cu microintreprinderi, mascheaza in fapt o relatie de dependenta care mai degraba ar fi trebuit sa se constituie intr-un contract de muncaintr-un raport de ordin salarial; in privinta propunerii de modificare si completare a articolului 47, alineatul 3), consideram ca ar trebui exceptate societatile cu activitate de distribuitori brokeri) de asigurari, de la punctul g), pentru a diferentia marile companii de asigurari si reasigurari de micii intermediari. 1Potrivit statisticilor oficiale, in Romania functioneaza peste 10 mii de microintreprinderi in acest sector, acestea avand peste 30 mii de angajati, iar peste 80% dintre aceste societati isi desfasoara activitatea in localitati avand sub 30. 000 de locuitori. Prin urmare, propunem exceptarea acestor categorii de intreprinderi de la aplicarea noilor modificari fiscale, astfel incat acestea sa isi poata continua activitatea prin aplicarea regimului fiscal al microintreprinderilor; va rugam sa dispuneti si analiza impactului modificarilor propuse asupra intreprinderilor individuale P. ), deoarece, in cazul acestora, contributia la asigurarile sociale practic se va dubla. Concret, aceasta inseamna ca acei mici antreprenori, care realizeaza venituri mai mari de 5. 100 de lei pe luna vor plati 20. 000 de lei, in loc de 10. 000 de lei pe an, cat platesc in prezent, la asigurarile sociale; Prin OUG nr. 2018 au fost instituite facilitati fiscale privind veniturile salariale ale angajatilor din domeniul constructiilor pentru o perioada de 10 ani 2019-2029), dar, in prezent, dupa doar 3 ani si jumatate, se pune problema modificarii acestei reglementari. Consideram necesara reevaluarea masurii propuse, intrucat in domeniul constructiilor, contractele de lucrari au durate de executie ce se intind de la mai multe luni, pana la mai multi ani, iar clauzele contractuale privind costurile lucrarilor si bugetarea preturilor la licitatii sunt ferme si, ca atare, nu pot fi modificate pe parcurs. va rugam, de asemenea, sa dispuneti analiza impactului modificarilor propuse asupra sectorului transportului rutier de marfuri si persoane; prin legislatia in vigoare, nu sunt considerate a fi impozabile indemnizatia de delegare, cea de detasare, inclusiv indemnizatia specifica detasarii transnationale, sumele suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate, precum si orice sume de aceeasi natura, cu conditia ca acestea sa se incadreze in plafonul de 3 salarii de baza. Daca s-ar introduce noile modificari propuse la art. 76, dupa alin. 4), exista riscul ca organele fiscale cu atributii de control sa recalifice veniturile reprezentand indemnizatiile mai sus mentionate, ca fiind neimpozabile numai in limita a 33% din salariul de baza si nu in limita a 3 salarii de baza, ceea ce ar duce, din nou, la imprevizibilitatea fiscala cu care acest sector s-a confruntat pana in luna martie 2022. Din aceste considerente, consideram oportun ca, in cadrul variantei finale a proiectului de Ordonanta, acest paragraf sa fie eliminat; sesizam necesitatea reanalizarii propunerii de majorare a limitelor minime ale cotelor de impozitare, atat pentru cladirile rezidentiale, cat si pentru cele nerezidentiale. Propunem realizarea unei analize de impact a diferentelor generate de modificarea propusa fata de nivelurile actuale ale impozitelor pe cladiri si implementarea majorarii propuse, ulterior, pornind de la calcule concrete si realiste; la categoria impozitelor indirecte, in ceea ce priveste masura propusa referitoare la aplicarea cotei reduse de TVA de 5% la achizitia de locuinte la inceputul anului a fost majorata valoarea maxima pentru care se poate aplica aceasta cota, de la 450. 000 de lei la 700. 000 de lei, iar in prezent se propune reducerea plafonului la 600. 000 de lei. Fata de aceste aspecte, propunem pastrarea in vigoare a plafonului actual, de 140. 000 de euro, la care sa se aplice TVA de 5%, pentru o singura locuinta, per familie, masura menita sa echilibreze preturile locuintelor construite si sa incurajeze activitatile in domeniul constructiilor civile, in Romania; in contextul propunerii cresterii cotei de TVA pentru serviciile turistice de cazare, alimentatie publica etc. ), de la 5% la 9%, consideram oportuna evaluarea oportunitatii echilibrarii cotei de TVA aplicata serviciilor prestate de agentiile de turism, care, in prezent, aplica o cota de 19%. in prezent, agentiile de turism incaseaza de la turisti si platesc prestatorilor de servicii din turism preturi, respectiv tarife, la care se aplica o cota redusa de TVA, dar sunt obligate sa aplice cota de 19% la comisionul aplicat de acestea; in privinta cresterii costurilor salariale cu zilierii, in special in agricultura, consideram ca este necesara o analiza mai aprofundata a situatiei acestora si propunem, pentru moment, renuntarea la modificarile legislative specifice in discutie, cel putin pana la identificarea unor solutii si forme de colaborare care sa fie benefice atat angajatorilor cat si angajatilor.

CNAS, anunt pentru pensionari privind medicamentele compensate

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate CNAS) anunta ca plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare 90% nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie.

CNAS: Plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare 90% pentru medicamente nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie

Reprezentantii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate CNAS) precizeaza ca plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare 90% pentru medicamente nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie, intrucat acesta nu reprezinta venit din pensie sau din indemnizatie sociala.

CNAS: Plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare 90% nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a explicat ca plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare cu 90% la medicamente nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie. Plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza .

CNAS: Compensarea medicamentelor cu 90% pentru pensionari nu este influentata de ajutorul financiar primit in ianuarie

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate CNAS) a precizat astazi ca plafonul veniturilor pensionarilor care beneficiaza de compensare cu 90% a medicamentelor nu este influentat de ajutorul financiar acordat in ianuarie, potrivit Agerpres.

Pensionarii cu venituri pana in 1.429 de lei pe luna vor beneficia de medicamente compensate cu 90%

Guvernul Ciuca a anuntat ca de la 1 ianuarie va creste cu 10% plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%. Guvernul Ciuca, anunt care vizeaza pensionarii Guvernul .

A fost majorat plafonul veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%

Guvernul a adoptat, marti, o Hotarare de Guvern care prevede majorarea plafonului veniturilor pana la care pensionarii pot beneficia de medicamente compensate cu 90%.

Pensionarii cu venituri de pana la 1.429 de lei pe luna vor beneficia de medicamente 90% compensate in 2022

Pensionarii cu venituri de pana la 1. 429 leiluna inclusiv, indiferent daca realizeaza sau nu alte venituri, vor beneficia de medicamente compensate in proportie de 90%, prevede o Hotarare de Guvern adoptata in sedinta de astazi a Executivului. Practic, plafonul veniturilor pana la care medicamentele se compenseaza cu 90% creste cu 10% fata de cat este in prezent - 1. 299 de lei.

Creste plafonul veniturilor pana la care pensionarii vor beneficia de medicamente compensate cu 90%

Guvernul creste, in sedinta de marti, plafonul veniturilor pana la care se pot acorda pentru pensionari medicamente compensate cu 90%.

CIUCA: Compensare cu 90% a pretului medicamentelor pentru pensionarii cu venituri de pana la 1.429 leiluna

Plafonul veniturilor pana la care pensionarii vor beneficia de compensare cu 90% a pretului medicamentelor se va majora, incepand cu 1 ianuarie 2022, la 1. 429 leiluna, a anuntat, marti, premierul Nicolae Ciuca.

actualitate, 15:00

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2688 seconds )